جهان

پاکستان: زمان از سرگیری مذاکرات صلح افغانستان نزدیک است

اسلام آباد – ایرنا – 28 میزان – باختر
یک مقام عالی رتبه پاکستان گفته است که تلاش های پشت صحنه این کشور و برخی دیگر از ذی نفعان مذاکرات صلح افغانستان، شرایط جدیدی را ایجاد کرده که ممکن است منجر به از سرگرفته شدن مذاکرات صلح میان طالبان افغانستان و کابل در آینده نزدیک شود.
این مقام پاکستانی که با کانال ها و تلاش های پشت صحنه برای کمک به از سرگرفته شدن مذاکرات صلح افغانستان در ارتباط است و خواسته نامش ذکر نشود، به روزنامه اکسپرس تریبیون پاکستان گفته است: انتظار داریم در روزهای آینده پیشرفت هایی برای از سرگرفته شدن مذاکرات ایجاد شود.
اکسپرس تریبیون به نقل از این مقام عالی پاکستان نوشت: موضوع از سرگیری مذاکرات صلح افغانستان، یکی از اصلی ترین موضوع های گفت و گو در سفر هفته جاری محمد نواز شریف ،صدراعظم پاکستان به آمریکا خواهد بود. به احتمال زیاد در آینده نزدیک پیشرفت هایی در این زمینه انجام خواهد شد.
این مقام پاکستانی با بیان اینکه دست هایی در کار است تا مانع از سرگرفته شدن مذاکرات شود، گفته است که پاکستان برای شروع دوباره روند مذاکرات صلح افغانستان تلاش می کند.
حدود سه ماه پیش نخستین دور مذاکرات صلح طالبان افغانستان و حکومت آنکشور  با میانجی گری و میزبانی پاکستان در اسلام آباد برگزار شد که در این مذاکرات، نمایندگانی از دولت چین و البته نمایندگانی از دولت آمریکا هم حضور داشتند.
اما به دلیل اعلام خبر مرگ ملا عمر، رهبر سابق طالبان افغانستان تنها دو روز قبل از برگزاری دور دوم این مذاکرات، همه چیز ناگهان متوقف شد و طی حدود سه ماه گذشته، فاصله ها میان دولت کابل و طالبان افغانستان بار دیگر زیاد شده است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا