سیاست

رئیس اجرائیه با اعضای سفارت افغانستان در دهلی ‌نو دیدار کرد

کابل باختر13 دلو
داکتر عبدالله عبدالله رئیس اجرائیه جمهوری اسلامی افغانستان در جریان سفر خویش به هند روز گذشته با اعضای سفارت جمهوری اسلامی افغانستان در شهر دهلی  دیدار و گفتگو نمود.
به گزارش آژانس باختر،در این نشست در قدم نخست شیدا محمد ابدالی سفیر افغانستان در هند با خیرمقدم گفتن رئیس اجرائیه گزارش مفصلی از کار٬ فعالیت و دستاوردهای سفارت به رئیس اجرائیه کشور ارایه نمود. ابدالی در صحبت‌های خویش همچنان طرح‌های تازه سفارت را برای ارتقای روابط و رسیدگی بهتر به مشکلات افغان‌های مقیم هند مطرح کرد.
رئيس اجرائیه کشور بعد از شنیدن گزارش سفیر٬ در صحبت‌ با اعضای سفارت از تلاش‌ها و فعالیت‌های آنان در خدمت به مردم و نمایندگی از افغانستان قدردانی نمود.
رئيس اجرائیه با مهم خواندن روابط میان هند و افغانستان از آنان خواست تا با تخصص٬‌ تعهد و کارمداوم در تحکیم و توسعه این روابط و جلب حمایت‌های بیشتر هند تلاش نمایند. رئیس اجرائیه همچنان به کارمندان سفارت هدایت داد تا با صداقت و تعهد به امور افغان‌های مقیم هند رسیدگی کنند.
در این نشست به پیشنهادات سفارت در مورد گشایش قونسلگری در حیدرآباد٬‌ تعیین اتشه‌های تجارتی در شهرهایی بیشتر و تعیین قونسل‌های افتخاری نیز پرداخته شد.
رئيس اجرائیه کشور رفع ویزه از پاسپورت‌های سیاسی را یکی از دستاوردهای مهم این سفر و نمونه‌ای از روابط حسنه میان دو کشور خواند و در باره آخرین تحولات سیاسی-امنیتی در کشور صحبت کرد. 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا