جامعه

کشمکش ها درمارکیت مزارشریف پایان یافت

شهرمزارشریف 9 اسد باختر
شاروالی مزارشریف درنهایت اجازه داد تا برای سه سال دیگر دکانداران مارکیت مهرآیین به کار شان ادامه دهند.
قراربود این مارکیت ازسوی شاروالی مزارشریف تخریب شود اما درنهایت و درپی واکنش دکان داران ، فعالیت مارکیت مهرآیین تا سه سال دیگر تمدید شد.
حکومت می گوید که زمینی که این مارکیت درآن ساخته شده ، ساحه سبز است.
با این حال دکان داران می گویند بابت استفاده ازدکان های مارکیت میوه و ترکاری مهرآیین به دولت و مالک این مارکیت پول پرداخته اند.
یک منبع شاروالی مزارشریف به آژانس باخترگفت " زمین مارکیت مهرآیین درواقع ساحه سبز است ازاین خاطر ما سه سال به مالک مارکیت و دکان داران وقت دادیم تا دراین مدت جای دیگری برای کسب و کارشان بیابند اما آنان ده سال است که همچنان به کار شان ادامه می دهند.
اوگفت چون دکانداران به مالک مارکیت پول پرداخته اند ازاین خاطر می توانند تا سه سال دیگر به کسب وکارشان بپردازند و پس از این مدت از زمین آن درایجاد ساحه سبز استفاده خواهد شد.
این منبع شاروالی مزار شریف می گوید که آنان مارکیت بزرگی در حومه شهر ساخته اند و جای اصلی برای فروش میوه و ترکاری آنجاست و دکان داران مارکیت مهرآیین باید به آن مکان بروند برای داد وستد.
اعتراض دکان داران مارکیت مهرآیین پس از آن اوج گرفت که برخی ها با یورش به این مارکیت شیشه های دکان ها را شکستند و برخی میوه های آنان را پامال نمودند.
دکان داران مارکیت مهرآیین ، دکان داران مارکیت میوه وترکاری در حومه شهر را متهم به این یورش می کنند ومی گویند که با موجودیت مارکیت مهرآیین کاروبار آنان چندان رونق ندارد وازاین رو دست به این کار زده اند و آنان درپی بسته شدن این مارکیت اند.
تاکنون هیچ فرد یا گروهی مسوولیت یورش برمارکیت مهرآیین را تایید نکرده است.
با این حال دکان داران از اینکه دست کم سه سال دیگر مجال کاروبار در مارکیت مهرآیین را یافتند ، خوشحال اند.ختم/ نعیم دوستی

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا