امنیت

در ماه دسمبر سال 2018 یکصدو هشتادو چهار غیر نظامی کشته شدند

کابل باختر/ 13/ جدی
درماه گذشته میلادی یکصدو هشتاد و چهارغیرنظامی کشته شدند و نودوچهارتن دیگر زخمی گردیده اند.
نهادی موسوم به گروه دادخواهی حفاظت از افرادملکی درگزارش ماهانه خود اعلام کرده است که درماه دسامبر 2018 میلادی حدود دوصدو هشتاد غیرنظامی دراین کشور کشته وزخمی شده اند.
این گروه که هرماه شمار تلفات افرادغیرنظامی ناشی از انفجار و درگیری های مسلحانه درافغانستان را نشر میکند درگزارش تازه خود به روز سه شنبه یازده جدی نشر کرد گفته است که دراین ماه یکصدو هشتادو چهار تن کشته و نودو چهار نفردیگر در مناطق مختلف افغانستان زخمی شده اند.
یافته های گروه دادخواهی حفاظت از افراد غیرنظامی ، نشان میدهد که تمامی قربانیان دراین ماه "جوانان و دانش یافته و ماموران بخش ملکی حکومت بوده اند ."
دربخشی این گزارش آمده است که ازمیان پانزده ولایت، کابل گواه بیشترین تلفات غیرنظامیان دردسمبر 2018بوده است.
هفته گذشته مهاجمان با حمله بردو نهاد غیرنظامی درکابل برای چندین ساعت با نیروهای امنیتی جنگیدند که درنتیجه آن ،پنجاه و پنج غیرنظامی کشته و سی تن دیگر را زخمی نموده اند.
گروه دادخواهی حفاظت از افرادغیر نظامی از مخالفان مسلح دولت خواسته است تا از حملات گروهی که سبب افزایش تلفات غیرنظامیان درشهر ها میشود خود داری کنند.
این گروه شمار قربانیان ماه نوامبر 2018میلادی را چهارصدو بیست و پنج تن گفته بود که دراین ماه دوصدو سیزده تن کشته و دوصدو دوازده فرد ملکی زخمی شدند.
حملات انتحاری که از طرف گروه طالبان و داعش انجام میشود بیشتر تلفات را به غیر نظامیان وارد میکند . افزون براین کار گذاری ماین های کنار جاده که از روش های جنگی گروه طالبان است بیشتر به غیر نظامیان به شمول زنان و کودکان آسیب وارد کرده است.
ختم/ شوخک

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا