جامعه

شهروندان انتقال ایستگاه ده افغانان به قوای مرکز را سودمند خواندند

کابل 2- حمل باختر
شماری از شهروندان کابل از انتقال ایستگاه مزدحم ده افغانان به ساحه قوای مرکز استقبال کردند.
آنان مدعی اند که این اقدام در کاهش ازدحام ترافیک در ساحات مرکزی شهر به خصوص ده افغانان نتیجه بخش می باشد و با به کار انداختن بس های دوره یی در مسیر قوای مرکز ده افغانان شهروندان می توانند با پرداخت دو افغانی کرایه یکطرفه برای رفت و برگشت به این مسیر از این بس ها استفاده کنند.
مسعوده باشنده افشار سیلو در صحبت به خبرنگار آژانس باختر گفت که ابتدا شهروندان از انتقال ایستگاه به قوای مرکز نگران بودند اما اینک بس های دوره یی در این مسیر تنظیم شده است و مردم می توانند به سهولت با پرداخت دو افغانی از این بس های استفاده کنند.
اسدالله محصل پوهنتون کابل گفت که ساحه ده افغانان نسبت به تراکم وسایط و ایستگاه چندین ساحه در این محل مشکلات زیادی به شهروندان ایجاد کرده بود و نیز از انتقال این ایستگاه به قوای مرکز ابراز خوشی کرد و گفت که فشار ازدحام ترافیک را در ده افغانان و سایر نقاط نزدیک به این محل کاسته است.
خبرنگار آژانس باختر در این زمینه با عبدالقادر معاون اداره ترافیک شهر صحبت کرد، او گفت که این اقدام در این برنامه مشترک ترافیک کابل، قومندانی زون 101، شاروالی کابل و وزارت ترانسپورت صورت گرفت و ایستگاه ده افغانان فشار زیادی بالای ترافیک جاده وارد کرده بود.
وی گفت که این اقدام نتیجه بخش بود و قرار است تا تلاش های بیشتری برای تنظیم سایر ایستگاه های نقاط مرکزی شهر صورت گیرد.
همچنان جمال الدین مدیر ترانسپورت حوزه سوم ملی بس که ملی بس را در مسیر ده افغانان قوای مرکز شهر کابل تنظیم کرده است گفت که همه روز از عرضه خدمات ترانسپورتی بس های مربوط آن اداره نظارت می کنند تا باشد که خدمات ترانسپورتی به گونه خوبی به شهروندان عرضه شود.
ده افغانان از مزدحم ترین ایستگاه های مرکزی شهر کابل است که از این محل باشنده های خیرخانه، قرغه، افشار، سیلو، کارته پروان، کوته سنگی و سایر ساحات شهر استفاده می کردند.
به هر صورت رفع مشکلات ترانسپورتی شهروندان و نیز کاهش و جلوگیری ازدحام جاده ها که از چالش های عمده شهروندان می باشد از مسوولیت های مهم مسوولان امور شهر شمرده می شود.
چنانی که شهروندان از انتقال ایستگاه ده افغانان به قوای مرکز استقبال کردند، انتظار دارند تا مسولان امور برای رفع مشکلات ناشی از ازدحام در سایر ساحات مرکزی شهر نیز اقدام کنند و برای رسیدگی به چالش های ترانسپورتی شهروندان از هر تلاشی دریغ نکنند.
کابل شهری است که در نزدیک به دو دهه باشنده های آن در کنار سایر مشکل از ازدحادم شاکی اند و از مسولان انتظار دارند تا اقدامات عملی یی در رفع این مشکل انجام بدهند. شبستان

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا