سیاست

از تلاش‌های دولت افغانستان برای کاهش تلفات ملکی ستایش شد

کابل/۱۶دلو/باختر
رییس مرکز جهانی افراد ملکی در جنگ امروز در ملاقات با مشاور امنیت ملی جمهوری اسلامی افغانستان از تلاش های دولت افغانستان برای کاهش تلفات ملکی ستایش کرد.
یک منبع شورای امنیت ملی به آژانس باختر خبر داد٬  فدریکو بورولو رییس این مرکز در این دیدار از تلاش‌های حکومت افغانستان در راستای جلوگیری و حفاظت از تلفات افراد ملکی قدردانی کرد و افزود، فعالیت‌های حکومت افغانستان در این بخش برای کشورهای جهان مثال خوبی است.
وی بیان داشت که دولت افغانستان این مسله را نه تنها به عنوان  یک مشکل نگاه می کند  بلکه تلاش می‌ورزد تا شمار تلفات ملکی را به صفر تقرب دهد و مهم است تا این تجربه با کشورهای دیگر نیز شریک شود و این نهاد آماده است تا در خصوص کاهش بیشتر تلفات ملکی در بخش آموزش و پرورش با دولت افغانستان همکاری کند.
حمدالله محب مشاور امنیت ملی گفت که حکومت افغانستان در هر وضعیت به حفاظت افراد ملکی اولویت داده و تلاش می‌کند تا تلفات ملکی را به صفر تقرب کند.
محب افزود، با در نظر داشت گزارش سالانه کمیسیون حقوق بشر، طالبان بازهم مسوول ۷۱ درصد تلفات ملکی هستند و باوجود مذاکرات صلح آنان‌ به زندگی افراد ملکی هیچ توجه ندارند. صائم

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا