سیاست

قانونی : عوامل تنش هایی که در ماه رمضان امسال در لیلیه پوهنتون کابل اتفاق افتاد، بررسی شد

کابل باختر/ 9/ سنبله
معاون اول ریاست جمهوری و رئیس شورای عالی موسسات تحصیلات عالی،  ظهر امروز با وزیر تحصیلات عالی، معینان و شماری از روسای پوهنحی ها و اساتید پوهنتون کابل در قصر صدارت دیدار  و پیرامون تنش هایی که در ماه رمضان امسال در لیلیه های دختران و پسران پوهنتون کابل اتفاق افتیده بود، بحث و گفتگو کردند.
دفتر مطبوعاتی ریاست جمهوری به آژانس باختر خبر داد،در این دیدار محمدیونس قانونی معاون اول ریاست جمهوری در سخنانی برقراری نظم و آرامش را در نهاد های تحصیلی و آموزشی از نخستین شرایط برای تدریس و آموزش خوانده افزود که محصلان خود باید هنجار های سالمی را که بدین منظور وضع گردیده است حرمت بگذارند.
در این  دیدار پس از بحث های همه جانبه  تصمیم اتخاذ کرد  که:
  – فیصله شورای عالی وزارت تحصیلات عالی در باره موضوع اتفاق افتاده در لیله دختران پوهنتون کابل تائید  است و وزارت تحصیلات عالی به آن عمل کند.
– در باره محصلانی که در لیلیه پسرانه پوهنتون کابل به زدو خورد پرداخته بودند، تنبیه اخراج از لیلیه کافی دانسته می شود.  محصلان ذکوری که در این ماجرادست داشته اند می توانند دوباره در پوهنتون کابل  و در پوهنځی های سابق شان به دروس خویش ادامه بدهند ولی مشروط بر این که کتباً به وزارت تحصیلات عالی تعهد بسپارند که باردیگر مرتکب چنین اشتباهاتی نمی شوند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا