سیاست

حامد کرزی با گروپ پارلمانی سبا در رابطه به پروسه صلح و سند همکاری های ستراتیژیک میان افغانستان و ایالات متحده امریکا، صحبت کرد

کابل باختر 9 ثور

حامد کرزی رئیس جمهوری اسلامی افغانستان طی دیداری با گروپ پارلمانی سبا در رابطه به پروسه صلح و مسوده سند همکاری های ستراتیژیک میان افغانستان و ایالات متحده امریکا، صحبت کرد.

به اساس معلومات دفتر مطبوعاتی ریاست جمهوری به آژانس باختر،در این دیدار که بعد از ظهر امروز در ارگ انجام شد، رئیس جمهور با اشاره به پروسه صلح با مخالفین مسلح دولت گفت که مذاکرت با حزب اسلامی موفق بود و سلسله این مذاکرات تا نتیجه نهایی داوم دارد.

حامد کرزی ضمن یاد آوری از پروسه صلح با طالبان، اظهار آرزومندی کرد که با تعیین صلاح الدین ربانی منحیث رئیس شورای عالی صلح این روند بتواند بیشتر از پیش را نیرومند گردد.

رئیس جمهور کشور در مورد مسوده سند همکاری های ستراتیژیک میان افغانستان و ایالات متحده امریکا به گروپ پارلمانی سبا معلومات داد و محتویات این سند را با ارزش و دارای اهمیت دانست.

در این دیدار حاجی الماس زاهد، حاجی حسن صحرایی و خانم طاهره مجددی به نماینده گی  گروپ پارلمانی سبا طی صحبت های شان، بر تسریع پروسه صلح  و آشتی با مخالفین مسلح ، تاکید کردند.

 

آنان گفتند که افغانستان اولتر از همه به تامین صلح نیاز دارد و بدون برقراری صلح در کشور، ترقی و پیشرفت غیر ممکن می باشد و باید افغانها از هر طریق ممکن به صلح برسند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا