آموزش

سخنگوی وزارت معارف : برای معلمان مکاتب دررخصتی های زمستانی ماکول داده نمی شود

کابل باختر12 عقرب
به اساس تصمیم رهبری حکومت، ماکول رخصتی های زمستانی برای معلمان داده نمی شود .
مجیب مهرداد سخنگوی وزارت معارف دراین مورد به آژانس باختر گفت که به اساس قانون کار، جمهوری اسلامی افغانستان و تصمیم رهبری حکومت ، در رخصتی های زمستانی  برای معلمان ماکول داده نمیشود.
دراین حال شماری از معلمان مکاتب با ابراز نارضایتی این تصمیم حکومت را  نادرست دانسته خاطرنشان کردند که هستند کسانیکه دریک ماه تا دوصد هزار افغانی معاش میگیرند  ودررده های مختلف دولتی افراد و اشخاصی وجود دارند که بیشتر ازاین هم معاش میگیرند.
دولت این حاتم بخشی ها را متوجه نیست ولی در فکر دوصد تا سه افغانی ماکول معلمان میشوند .
به گفته آنان  سال های سال معلمان ماکول رخصتی های زمستانی را گرفته اند ، حتمأ دولتمداران تا امروز از قانون آگاهی نداشتند که ماکولات روز های رخصتی را می پرداختند .
عظیمه معلم یکی از مکاتب شهر کابل میگوید:( باید از مسوولان پرسیده شود که آیا این قانون تازه تصویب شده است) ؟
به گفته وی معلم تنها معاش دارد ، خرچ دسترخوان برای آنها داده نمی شود ،ترانسپورت ندارند، سوپراسکیل نمی گیرند ودردشوارترین روز ها به تدریس شاگردان می پردازند .
اوگفت: ( مخالفان معلمان را میکشند اما دولت نان آنان را میگیرد ) .
به همین ترتیب این تصمیم مورد نا رضایتی معلمان قرارگرفته وگفتند  دولت باید توجه کند که  معاش وزرا ، وکلا ، مشاورین ، کارشناسان و سایر کارمندان که به دالر معاش میگیرند ، درکدام قسمت قانون مامورین گفته شده که به این افراد چنین معاشات و امتیازات پرداخته شود .
احمد ذکی معلم دریکی از لیسه های شهرکابل، با ناراحتی ازاین تصمیم گفت : ( آیا وزارت معارف میداند که برای مشاوران، معینان و روسای خود به چه مبلغی معاش می پردازد مفت و رایگان) .
به گفته وی معلمان شش ساعت درروز با دو پا ایستاده و شاگردان را تدریس میکنند، باید آنان چنین مجازات شوند .
ماکول معلمان درحال قطع میشود که رئیس جمهور اشرف غنی درزمان کمپاین انتخاباتی اش درمورد بهبود وضعیت معلمان وعده سپرده بود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا