سیاست

محمد اشرف غنی رییس جمهوری با وزیر دفاع آلمان ملاقات کرد

کابل/۱۲ قوس/باختر
محمداشرف غنی رییس‌جمهوری اسلامی افغانستان، امروز خانم آنه‌گرت کرامپکارن باویر وزیر دفاع آلمان را به حضور پذیرفت و هردو جانب در رابطه به مسایل امینتی افغانستان و منطقه، همکاری‌های دوجانبه، محیط زیست و انرژی بدیل، توانمندسازی زنان و روند صلح، بحث و تبادل نظر کردند.
به اساس معلومات دفتر مطبوعاتی ریاست جمهوری به آژانس باختر٬ محمد اشرف غنی رییس جمهوری در کنار خوش‌آمدید به وزیر دفاع آلمان، از همکاری‌های دوامدار این کشور در بخش‌های مختلف ابراز امتنان کرد و افزود که در ۱۸ سال گذشته حکومت و مردم آلمان در کنار ما بوده اند و در بخش آموزش، تجهیز و تمویل نیروهای امنیتی و دفاعی افغانستان، نقش برازنده داشته اند.
رییس‌جمهوری همچنان همدردی و تسلیت خویش را به خانواده‌های نیروهای آلمان که در افغانستان قربانی شده اند ابراز داشت و گفت: نقش شما در تمدید ماموریت نیروهای آلمان در چارچوب ماموریت حمایت قاطع برازنده است و حضور ناتو به حیث یک شریک استراتیژیک افغانستان، موجب امتنان ما می‌باشد.
رییس‌جمهوری کمک‌های آلمان را مؤثر خواند و گفت: آلمان در سطح بزرگ، میزبان سه کنفرانس بزرگ در رابطه به افغانستان بود  که در تمام این کنفرانس ها تاکید این کشور بالای یک افغانستان با ثبات، دموکراتیک و باعزت بود. وی افزود که آلمان امروز همچنان نقش اولین تسهیل‌کنند را در روند صلح برای مفاهمه ایجاد کرده است.
همین‌گونه آنه‌گرت کرامپکارن باویر وزیر دفاع آلمان از پذیرایی و مهمان‌نوازی افغانستان تشکر کرد و از نقش نیروهای امنیتی و دفاعی افغانستان در امر مبارزه با تروریزم بین المللی و تأمین امنیت انتخابات ستایش کرد. وی افزودکه این نشان‌دهنده توانایی‌های نیروهای امنیتی و دفاعی افغانستان می‌باشد و آلمان در بخش آموزش و تجهیز نیروهای امنیتی و دفاعی افغانستان به همکاری‌های خود، ادامه می‌دهد.
آنه‌گرت کرامپکارن باویر  گفت: هدف مشترک ما این است که مردم افغانستان در فضای صلح‌آمیز و با ثبات زندگی کنند و بخاطر رسیدن به این هدف، به همکاری ها ادامه می‌دهیم.
وزیر دفاع آلمان با تاکید بر نقش حکومت افغانستان در روند صلح، گفت: یک حکومت قوی که در نتیجۀ انتخابات آزاد به میان بیاید، می تواند روند صلح را تقویت بخشد و مذاکرات را به پیش ببرد.
در اخیر این ملاقات، رییس‌جمهوری و وزیر دفاع آلمان، در یک نشست مطبوعاتی مشترک اشتراک کردند و در رابطه به موضوعات مختلف، اظهارات شان را بیان کردند. # / ماری

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا