جامعه

مراسم فاتحه خوانی و اتحاف دعا به روان شهدای حادثه تروریستی در قول اردوی ۲۰۹ شاهین، در مسجد جامع ارگ برگزار شد

کابل باختر/ 3/ثور
مراسم فاتحه‎خوانی و اتحاف دعا به روان شهدای حادثه تروریستی در قول اردوی ۲۰۹ شاهین، با حضورداشت محمد اشرف غنی رئیس‏جمهوری اسلامی افغانستان ظهر امروز در مسجد جامع ارگ برگزار گردید.
به اساس معلومات دفتر مطبوعاتی ریاست جمهوری به آژانس باختر، در این مراسم خانم اول کشور، قانونپوه محمد سرور دانش معاون دوم رئیس جمهور، حامد کرزی رئیس جمهور پیشین، محمد‏حنیف اتمر مشاور امنیت ملی، محمد محقق معاون دوم ریاست اجرائیه، عبدالرووف ابراهیمی رئیس ولسی جرگه و هیات اداری و شماری از اعضای مجلسین شورای ملی، شماری از وزرای کابینه و معینان وزارت خانه ها، عبدالسلام رحیمی رئیس عمومی اداره امور، مولوی قیام‎الدین کشاف رئیس شورای سراسری علمای کشور و تعدادی از اعضای شورای علما، مشاورین ریاست جمهوری، سترجنرال مراد علی مراد معاون لوی درستیز وزارت دفاع ملی، سیما سمر رئیس کمیسیون مستقل حقوق بشر، محمد یونس قانونی معاون رئیس جمهور پیشین، عبدالرحیم وردک سابق وزیر دفاع ملی و شماری از جنرالان و منسوبین قوای مسلح کشور، اشتراک داشتند.
در مراسم، قرآن عظیم الشان توسط شماری از قاریان کشور ختم گردید و به روان شهدای قول اردوی ۲۰۹ شاهین، اتحاف دعا شد و برای آنان بهشت برین استدعا گردید.
در اخیر مراسم، مولوی قیام‎الدین کشاف رئیس شورای سراسری علمای کشورصحبت کرده گفت که بدبختانه ما با دشمنان بی رحم و غدار مواجه هستیم که موازین اسلامی و بشری را در نظر ندارند.
مولوی کشاف افزود که تروریستان در مدارس و مکاتب انفجار می کنند و اطفال را می کشند و در بازارها انفجار می نمایند و مردم بی بضاعت را به قتل می رسانند، این ملت مسلمان به کدامین گناه کشته می شوند.
وی به درگاه خداوند (ج) دعا کرد که ملت مسلمان افغانستان از این درد و رنج نجات یابند و صلح و ثبات دایمی در افغانستان برقرار شود.
گفتنی است که به اساس حکم رئیس جمهوری اسلامی افغانستان، امروز در کشور عزای ملی می باشد و بیرق افغانستان در سراسر کشور و در نمایندگی های سیاسی آن به حالت نیمه برافراشته درآورده شده است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا