سیاست

داکتر عبدالله عبدالله :القاعده و داعش دشمنان منطقه هستند // جواد ظریف: ایران از حضور داعش و وضعیت امنیتی در افغانستان نگران است

کابل 16 جدی  باختر
داکتر عبدالله عبدالله رئيس اجرائیه در محل اقامت در ساختمان حافظیه کاخ سعد آباد با محمدجواد ظریف وزیر امورخارجه جمهوری اسلامی ایران دیدار کرد.
به اساس معلومات دفتر مطبوعاتی ریاست اجرائیه به آژانس باختر،در ابتدا ظریف  ابراز امیدواری نمود که روابط دوستانه و حسنه میان افغانستان و ایران در پی این سفر استحکام بیشتر یابد.
ظریف در این دیدار تاکید نمود که طرف ایران آماده است روی بسته پیشنهادی با افغانستان برای دست یافتن به یک توافق همه جانبه مذاکره نماید.
ظریف همچنان علاوه نموده که ایران از حضور داعش و وضعیت امنیتی در افغانستان نگران است و آماده است برای مقابله با این تهدیدها با افغانستان همکاری نماید.
ظریف در این نشست همچنان با حمایت از روندصلح و مذاکره در افغانستان٬ ابراز علاقمندی نمود تا جمهوری اسلامی ایران به عنوان یکی از کشورهای همسایه و موثر در تامین صلح و ثبات منطقه‌ای در این مذاکرات حضور داشته باشد.
ظریف در ادامه صحبت‌های خویش بر نزدیکی و تماس مستمر کشورهای هند٬ روسیه٬‌ ایران و آسیای میانه در مبارزه به تروریزم و استقرار صلح در منطقه تاکید نمود.
رئیس اجرائیه کشور با ابراز تشکر از دعوت و استقبال حکومت و مردم ایران بر استحکام روابط دوستانه میان دو کشور و همچنان همکاری‌های همه جانبه در عرصه‌های اقتصادی و امنیتی تاکید نمود.
رئيس اجرائیه همچنان آمادگی افغانستان را در مورد تعیین زمان و مذاکره در باره بسته مورد نظر میان افغانستان و ایران اعلان نمود.
رئيس اجرائیه جمهوری اسلامی افغانستان از همکاری‌های امنیتی میان دو کشور ابراز خرسندی نموده افزود: طالبان٬‌ القاعده و داعش دشمنان مشترک صلح و امنیت در منطقه هستند و باید بدون فرق گذاشتن با آن‌ها مبارزه صورت گیرد.
رئیس اجرائیه همچنان برهمکاری منطقه‌ای در امر مبارزه با تروریزم تاکید نمود و تروریزم را خطر و تهدید مشترک برای منطقه ارزیابی نمود. رئيس اجرائیه همچنان از کمک‌ و پشتیبانی ایران از روند مذاکرات صلح به قدردانی یادکرد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا