جامعه

برقراری صلح دایمی و ختم جنگ خواست تمام مردم افغانستان است

کابل /29 سرطان/ باختر
شهروندان کابل، نماز عید قربان را امروز درفضای اخوت و برادری درمساجد ادا کردند و بر تامین صلح پایدار و ختم جنگ و خونریزی درکشور دعا کردند.
شماری ازاین شهروندان پس از ادای نمازعید وعید مبارکی با هم دیگر، درصحبت با خبرنگاران آژانس باختر، گفتند که مردم در شرایط دشوارقراردارند و برقراری صلح دایمی و قطع جنگ و خونریزی درکشور خواست مشروع تمام مردم افغانستان است.
آنان تاکید کردند که مردم حق دارد درفضای صلح و برادری و به دور ازهرگونه خشونت زندگی کنند و ایام خجستۀ عید قربان بهترین فرصتی برای پایان دادن به جنگ و رسیدن به صلح پایدار و با عزت درکشور است.
احمد صمیم، باشندۀ شهرکابل می گوید که مخالفان مسلح باید از کشتار و خونریزی مردم بی گناه کشور دست بکشند و از طریق مذاکره و مفاهمه درراستای برقراری صلح و ثبات پایدار درکشور تلاش کنند.
وی تاکید کرد که کشتار و و یرانی درکشور، راه انسانی و اسلامی نیست و ازطرف های درگیر خواست که به خاطر پایان دادن به رنج و درد مردم این سرزمین، از جنگ وخشونت دست بردارند.
غلام حیدر باشندۀ دیگر شهرکابل، یگانه راه رسیدن به صلح را احترام گذاشتن به احکام اسلامی و خواست مشروع مردم افغانستان دانست که برقراری صلح، آشتی، هم دیگر پذیری، اخوت و برادری است.
وی گفت که دین مبین اسلام، دین صلح، صفا و آشتی است؛ جنگ، خونریزی و خشونت را نمی پذیرد .
همچنان شماری از نمازگزاران، از رشادت وجانفشانی های منسوبان نیرو های امنیتی و دفاعی کشور درامر تامین امنیت در روز های عید، قدردانی کردند و گفتند که درختم نمازعید، به منظور برقراری صلح دایمی، وحدت ملی، رفاه و آسایش مردم وهمچنان برچیده شدن سایۀ سیاه جنگ از کشور، دعا کردند. احمدضیا احمدی

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا