جامعه

شبکه زنان افغان قتل انیسه دانش آموزو سکوت مقامات را در این مورد محكوم کرد

 

کابل باختر 15 قوس

شبکه زنان قصان قتل انیسه دختر دانش آموز ورضاکار دربرنامه امحای پولیو وخاموشي دولت رادر این مورد محکوم نمود .

به گزارش خبرنانگار آژانس باختر، درنشست خبری که از جانب شبکه زنان افغان امروز راه اندازی شده بود عفيفه عظیم مسوول شبکه متذکره شبکه زنان افغان قتل انيسه دختر قهرمانی که رضا کارانه برای از بین بردن بیماری های کودکان درولایت کاپیسا تلاش می ورزید محکوم می نماید وهمچنان خاموشی دولت درمورد این قتل را سوال برانگیز میداند.

ما کشتن هر بیگناهی را محکوم می کنیم اما کشته شدن انیسه دختر قهرمانی که رضا کارانه برای ازبین بردن بیماری های کودکان درولایت کاپیسا تلاش می روزید قلب هر مادر وپدری را تکان داده است پیکرسوراخ این دختر شجاع رابه شفاخانه ولایت کاپیسا انتقال دادند اما به دلیل خونریزی شدید وفات کرد .

آیا نمی شد که مسولان ولایت کاپیسا وی را به شفاخانه های کابل ویاهم بگرام منتقل می نمودند . آیا نمیشد که وزارت معارف جدا به این مساله توجه می کرد وتلاش می ورزید که جان انیسه نجات یابد.

آیا وزیر صحت عامه احساس می کند که پدر ومادر بینوای انیسه توان مداواي دخترشان رانداشته اند وایشان باید دراین زمینه بذل مساعی می کردند.

این سوال های است که هر گز به آن پاسخ داده نشده است وحتی این سوال ها دروازه های اکثر رسانه های کشور را نیز نکوبیده و سکوت محض وغیر مسولانه تنها پاسخ به این پرسش هاست .

وقتی ملالی یوسفزی درایالت خیبر پشتونخواه پاکستان مورد حمله قرار گرفت وزارت معارف با بیرون کردن شاگردان مکاتب دخترانه در جاده های افغانستان باوی ابراز همدردی نشان داد ورئیس جمهور وی را قهرمان خواند اما وقتی هفت گلوله به بدن انیسه اصابت کرد وجان باخت آب از آب تکان نخورد آیا جناب وزیر معارف دراین زمینه احساس مسوولیت می کند ایا این قدر مسوولان حکومتی بی حس شده اند که در مورد شهروندان خود بی تفاوت اند وهیچ دردی حتی فریاد های مظلومانه آنها رانمی شنوند .

شبکه زنان افغان از رئیس جمهور کشور می طلبد که در این زمینه توجه جدی نموده نگذارند که خون انیسه دانش آموز صنف دهم به هدر رود باید کمیسیونی موظف شود و دوسیه این قتل را بررسی نموده وخانواده انیسه تحت حمایت دولت قرارگیرد .

انیسه فقط به جرم مبارزه با فلج کودکان کشته شده است لذا خاموشی دولت افغانستان بی توجهی درمورد زنان ومردان وطن دوست خواهد بود قابل ذکر است انیسه دانش آموز صنف دهم یکی از مکاتب ولایت کاپیسا که برای امحای پولیو به گونه رضا کارانه تلاش میورزید به روز شنبه یازده قوس از سوی افرادمسلح هدف هفت گلوله قرار گرفت وسرانجام از شدت خونریزی دریکی از شفاخانه های کاپیسا جان سپرد . با آنکه تاکنون کدام گروه مشخص مسوولیت قتل این دختر قهرمان رابه عهده نگرفته است مگر دراین ولایت طالبان وحزب اسلامی فعالیت های خشن ومسلحانه دارند .

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا