سیاست

جلسه کميته ملي مبارزه با حوداث برگزار شد

کابل باختر 24 حوت

جلسه کميته ملي مبارزه با حوداث، بعد از ظهر امروز، به رياست محمدکريم خليلي معاون رييس جمهور برگزارشد.

دفترمطبوعاتي رياست جمهوري به آژانس اطلاعاتي باختر خبرداد،در اين جلسه، وضعيت سالنگها، راه هاي مواصلاتي کشور، چگونگي رسيدگي به متضررين برف باري ها و آمادگي جهت مقابله با آب خيزي و سيلاب هاي احتمالي بهاري مورد بررسي قرار گرفت.

معاون رييس جمهور با تاکيد بر فيصله­هاي قبلي کميته، از ادارات ذيربط خواست تا به منظور مقابله با حوادث احتمالي در هنگام آب خيزي و سيلاب هاي بهاري آمادگي هاي لازم را داشته باشند.

همچنين وي با توجه به احتمال وقوع حوادث بيشتر طبيعي در سال جديد به خصوص سيلاب و آب خيزي، بر هماهنگي بيشتر ميان ادارات عضو کميته و پاسخدهي مؤثر آنان تأکيد نموده و از آنان خواست تا امکانات و کمبودات خويش را در اين زمينه ارزيابي نمايند.

معاون رييس  جمهور از ادارات عضو کميته خواست تا آمادگي ها و  امکانات خويش را به جلسه بعدي کميته گزارش دهند تاکمبودات آنها ازمنابع موجود تامين گردد.

دراين جلسه وزير فوايد عامه گزارش داد که در چند روز اخير بر اثر طوفان و برف، حدود صد برف کوچ درنقاط مختلف سالنگها رخ داده و در اين برف کوچ ها تنها دو تن جان باخته و خسارات مالي وارده نيز اندک بوده است.

 

 

 

 

 

 

وزير فوايد عامه گفت که اين وزارت براي مقابله با هرگونه حوادث احتمالي در شاهراه سالنگ ها، تدابيري همه جانبه اي را روي دست دارد.

کميته فيصله نمود که علاوه بر کلينیک هاي موجود، کلینيک هاي سياري نيز در مسير سالنگهاي شمالي و جنوبي ايجاد گرديده و از عبور و مرور وسايط سنگين نظامي وزارتهاي داخله و دفاع نيز براي چند روز دراين شاهراه خود داري شود.

همچنين در اين جلسه فيصله شد که تردد وسايط باربري سنگين بعد از هشت شب تا چهار صبح به صورت يک طرفه و نوبتي تنظيم گردد.

کميته فيصله نمود که نيروهاي امنيتي در تامين نظم شاهراه در ايام جشن نوروز بيشتر همکاري نمايند تا از بروز بي نظمي­ها در اين مسير جلوگيري به عمل آيد.

کميته به وزارت ترانسپورت و هوانوردي ملکي وظيفه سپرد تا همکاري شرکتهاي هوايي را در زمينه انتقال مسافران به مزار شريف و افزايش پروازها در ايام جشن نوروز تأمين نمايد.

در ادامه جلسه، اداره ملي مبارزه با حوادث از اقدامات انجام شده در جهت پاسخگويي به حوادث زمستاني در کشور و رسيدگي به متضررين به کميته گزارش داد.

درگزارش اين اداره آمده است که در طول زمستان سال جاري، 209 تن دراثر برف باري هاي زمستاني درمناطق مختلف کشور جان باخته، 244 تن زخمي شده و حدود 7900 خانواده نيز متضرر شده اند.

به گفته اين اداره، تاکنون به کساني که در طول زمستان جاري از ناحيه برف باري و برف کوچها متضرر شده اند به خصوص در ولايت بدخشان، رسيدگي صورت گرفته و پروسه کمک رساني در موارد ضروري کماکان جريان دارد.

 

 

 

 

همچنين وزارتهاي فوايد عامه و احياء و انکشاف دهات از وضعيت راه هاي مواصلاتي به کميته گزارش داده و و اظهار داشتند که کار روي بازگشايي برخي راه هاي مواصلاتيِ مسدود در مناطق سردسير جريان دارد.

کميته ادارات مربوطه را موظف نمود تا به منظور جلوگيري از خطرات ناشي از آب خيزي و سيلاب، به تمامي خانه ها و منازل مسکوني  که در مسير سيلابهاي بهاري قرار داشته و معروض به خطر هستند آگاهي و هشدار دهند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا