سیاست

رییس جمهور حضور فعال و پیشرفت های زنان فراه را ستایش کرد

کابل باختر 18 حوت
محمد اشرف غنی رییس جمهور اسلامی افغانستان در جریان سفرش به ولایت فراه امروز با زنان آن ولایت دیدار کرد و  خواست ها و پیشنهادهای آنان را استماع کرد.
به اساس معلومات دفترمطبوعاتی ریاست جمهوری به آژانس باختر، دراین دیدارابتدا نادیه رشاد با ابراز خوش‌آمدید به رییس جمهور، از توجه خاص وی به زنان و اینکه برای آنان فرصت ها و تسهیلات را فراهم کرده است، تشکر کرد و گفت که زنان در این ولایت در زمینه تعلیم، کار و دیگر بخش ها پیشرفت های خوبی داشته اند، اما کافی نیست.
وی هم‌چنان با شریک کردن پیشنهادهای خود با رییس جمهور در خصوص جذب کادرهای زنان در ارگان‌های عدلی و قضایی، پوهنتون‌ها و شفاخانه ها، خواستار اعطای بورس های تحصیلی برای دختران، بیشتر شدن وکلای مدافع زن و ایجاد پارک صنعتی برای زنان شد.
سپس رییس جمهور صحبت کرد و با ستایش از حضور فعال زنان و پیشرفت ‌های آنان در بخش های مختلف در شرایط دشوار، به خاطر دفاع از  حقوق مردم فراه از آنان تشکر کرد و حضور فعال زنان و دختران فراه را در ادارات دولتی و مکاتب تبریک گفت.
رییس جمهور گفت که شرکت برشنا در ولایت فراه ۱۵ کارمند زن را استخدام خواهد کرد و همچنان به تمام مسوولان ولایت فراه به شمول والی هدایت داد که در استخدام کارمندان زن توجه جدی کند.
رییس جمهور کشور گفت که با افزایش تعداد مکاتب دختران در فراه، بست های معلمان زن نیز ازدیاد خواهد یافت و در ایجاد لیسه مسلکی به زنان ولایت فراه اولویت داده خواهد شد.
ریس جمهور گفت که با توجه به تقرر قاضیان و څارنوالان زن، در مدت حبس زنان واجد شرایط تخفیف خواهد آمد و به والی فراه هدایت داد که یک فهرست از زندانیان زن واجد شرایط این ولایت را ترتیب دهد و برای اقدامات بعدی، با ریاست جمهوری شریک کند. نالان

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا