اخباراقتصادجامعه

مسوولان: استخراج معدن نفرایت در پروان به گونۀ قانونی پیش برود

چاریکار/۶میزان/باختر

مسوولان در پروان می گویند که استخراج از معدن نفرایت در ولسوالی کوه صافی آن ولایت به گونه قانونی باید پیش برود. به گزارش آژانس باختر؛ مسوولان ریاست های معادن و اطلاعات وفرهنگ پروان در سفری به ولسوالی کوه صافی آن ولایت از معدن نفرایت در قریه نیلی ولسوالی کوه صافی ولایت پروان نظارت کردند و به شرکت قراردادی وکارمندان این معدن هدایت دادند که به منظور تداوم کار قانونمند در این معدن، با اداره معادن پروان قرار داد عقد کنند و زیر نظر ریاست معدن پروان کارهای شان را به پیش ببرند.

رییس معدن پروان می گوید که کار در معدن نفرایت برعلاوه آنکه بر تقویه بنیه اقتصادی کشور موثر است، زمینه اشتغال را نیز برای باشندگان فراهم می کند.

رییس معدن پروان نقش مسوولان امنیتی ومردم محل را در حفاظت از معادن نهایت موثر خواند و تعهد کرد که از تمام معادن پروان با ایجاد یک روش موثر مدیریتی نظارت وحفاظت می کنند و از حفریات خود سرانه و دست برد آن جلوگیری به عمل می آورد.

باشندگان محل ومسوولان امنیتی، تعهد سپردند که در حفاظت از این معدن از هیچ گونه سعی و تلاش دریغ نمی کنند. نفرايت؛ سنگ تزئينى، سخت و قيمتى است که در مجسمه سازى و غيره از آن استفاده می‌شود که بیشتر از اين سنگ در مجسمه سازى در چين استفاده می‌شود.

د-ن-ا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا