سیاست

رئیس جمهور غنی: یکی از اولویت های ما توانمند سازی شهروندان کشور و ارایه خدمات به آنها می باشد

کابل 18 حمل باختر
تحت ریاست محمد اشرف غنی رئیس جمهوری اسلامی افغانستان جلسه ای به منظور بحث روی میثاق شهروندان،  امروز در ارگ برگزار گردید.
به اساس معلومات دفتر مطبوعاتی ریاست جمهوری به آژانس باختر،در این جلسه که در آن همکاران بین المللی و برخی از مسئولین دولتی نیز حضور داشتند، ابتدا در مورد میثاق شهروندان صحبت شد و خاطر نشان گردید که میثاق شهروندان تعهد دولت افغانستان در کنفرانس لندن در رابطه به توانمند سازی شهروندان و ارائه خدمات به آنها می باشد که در سند ارایه شده از سوی حکومت افغانستان در کنفرانس لندن، به این نام یاد گردید.
رئیس جمهور غنی در این جلسه، گفت که یکی از اولویت های ما توانمند سازی شهروندان کشور و ارایه خدمات به آنها می باشد.
سپس همکاران بین المللی در مورد برنامه های شان در رابطه به کمک در عرصه مصئونیت اجتماعی، صحبت نمودند وپیشنهادات شانرا در مورد میثاق شهروندان بیان کردند.
رئیس جمهور گفت که ما شهر ها و ولسوالی های افغانستان را به پنج دسته یعنی شهر های بزرگ، ولسوالی های اقمار شهری، ولسوالی های در امتداد شاهراه ها، ولسوالی های دارای منابع طبیعی و ولسوالی های سرحدی، تقسیم نموده ایم.
وی در مورد شهرهای بزرگ گفت که فساد در آن به اوج خود رسیده است، فقرا بی بضاعت تر شده اند و نسبت به دهات شکننده گی بیشتر در آن وجود دارد .
رئیس جمهور در رابطه به ولسوالی های اقمار شهری گفت که هیچ نوع رابطه بین ولسوالی های اقمار شهری با شهر ها وجود ندارد. در گذشته بازار های شهرها اموال شانرا از تولیدات بازار های اقمار شهری بدست می آوردند اما امروز تولیدات از خارج وارد می گردد و در عین حال رابطه اجتماعی بین شهر ها و ولسوالی های اقمار شان ضعیف شده است.
رئیس جمهور غنی در رابطه به ولسوالی های شاهراه ها گفت که موتر های باربری به مشکلات زیادی مواجه اند، امنیت ترانسپورت در این ولسوالی ها ضعیف شده است و اکثر مالکین ترانسپورت با مشکلات گسترده روبرو می باشند و مردم این ولسوالی ها کاملاً در حاشیه زنده گی می کنند.
رئیس جمهور کشور در مورد ولسوالی های دارای منابع طبیعی گفت که مردم این ولسوالی ها از جمله غریب ترین مردم این کشور اند، زیرا برخی از منابع طبیعی که در آنجا وجود دارد، قاچاق و یا به تاراج برده می شوند.
رئیس جمهور در رابطه به ولسوالی های سرحدی گفت که در این ولسوالی ها کاری صورت نگرفته است و کاملاً در حاشیه قرار دارند.
رئیس جمهور غنی در این جلسه نیز روی پالیسی گندم و اینکه چگونه ارزش گندم با تولیدات متنوع از آن بالا برود، صحبت نمود.
وی گفت که دولت، مشکلات را شناسایی کرده و برای حل آن تعهد دارد به همین خاطر برنامه ایجاد میثاق شهروندان را در کنفرانس لندن پیشنهاد نمود.
رئیس جمهور غنی با تاکید بر اینکه افغانستان ظرفیت تطبیق چنین برنامه ای را دارد، گفت که ما در این راستا ضرورت به همکاری بین المللی داریم.
رئیس جمهور افزود که تلاش داریم تا این برنامه به اساس ظرفیت های موجود طراحی  گردد و برای تطبیق آن ظرفیت های متذکره، بسیج و به کار انداخته شود.
در اخیر این جلسه، همکاران بین المللی از میثاق شهروندان حمایت نمودند و خاطر نشان کردند که آنها در این راستا با دولت افغانستان، همکار و همگام خواهند بود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا