سیاست

معین سیاسی وزارت امور خارجه در بروکسل با مقام های بلجیم و اتحادیه اروپا دیدار کرد

کابل باختر 31 ثور
حکمت خلیل کرزی معین سیاسی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی افغانستان ، طی یک سفر رسمی به بروکسل، با مقام های بلجیم و اتحادیه اروپا ملاقات نمود.
به اساس معلومات دفترسخنگوی وزارت امور خارجه به آژانس باختر،معین سیاسی وزارت امور خارجه، به روز سه شنبه ۲۸ ثور با درک اچتن سکرتر جنرال وزارت امور خارجه بلجیم ملاقات نموده و با وی در مورد همکاری های دو کشور در ساحات مختلف بحث و تبادل نظر نمود وخواهان همکاری آن کشور در زمینه های آموزش دپلومات های افغان، اعطای بورسیه ها به محصلین افغان و آموزش داکتران افغان در رشته های تخصصی گردید.
معین سیاسی وزارت امور خارجه در سومین دور گفتمان عالیرتبه اتحادیه اروپا، آسیای مرکزی و افغانستان که به هدف بحث همه جانبه پیرامون مبارزه با تروریزم و افراط گرایی، و همکاری های سرحدی برگزار شده

بود، اشتراک نمود. در این گفتمان که معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا خارجی و معینان وزارت های امور خارجه جمهوری تاجیکستان، جمهوری ازبکستان، ترکمنستان، جمهوری قرغیزستان و جمهوری قزاقستان نیز اشتراک نموده بود.
حکمت خلیل کرزی در بخشی از سخنرانی خویش، اظهار داشت که افغانستان به نمایندگی از همه کشورهای منطقه، در رده نخست مبارزه با تروریزم قرار داشته و در این راه قربانی می دهد. وی افزود که تروریزم و افراط گرایی مشکل تنها افغانستان نبوده، بلکه به عنوان تهدیدی که متوجه همه کشورهای منطقه می باشد، به مبارزه جمعی منطقه یی در برابر آن نیاز است.
معین سیاسی وزارت امور خارجه در نشست کمیته سیاسی و امنیتی اتحادیه اروپا که به اشتراک سفرای ۲۸ کشور عضو این اتحادیه، به منظور بحث روی مسائل حساس و مهم سیاسی و امنیتی، برگزار شده بود، اشتراک نموده و در مورد انتقال سیاسی، امنیتی و اقتصادی در افغانستان، اوضاع کنونی سیاسی و امنیتی کشور، تلاش های صلح حکومت افغانستان و پیشرفت ها در این زمینه، و دستآوردهای اخیر حکومت افغانستان در عرصه های دیگر صحبت نمود.

همچنان، معین سیاسی وزارت امور خارجه، به روز چهارشنبه ۲۹ ثور با خانم هلگا اشمید معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا ملاقات نمود. در این ملاقات، دو طرف پیرامون آمادگی ها برای کنفرانس بروکسل در مورد افغانستان، مشکلات مهاجرین افغان در کشورهای اروپایی، روند صلح افغانستان، و دستآوردهای حکومت در عرصه هایی که همکاران بین المللی افغانستان انتظار دارند، بحث و تبادل نظر نمودند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا