سیاست

اعلامیه مطبوعاتی وزارت امور خارجه

کابل باختر 21 عقرب
وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی افغانستان حمله تروریستی شب گذشته بر قونسلگری کشور دوست جمهوری فدرال آلمان در شهر مزار شریف را به شدت تقبیح می¬کند.
وزارت امور خارجه در اعلامیه که به آژانس باختر ارسال داشته گفته است، تروریستان با این جنایت تکان¬دهنده و حمله براماکن دیپلوماتیک و مسکونی، بار دیگر نهایت وحشتی را که در دشمنی با بشریت به آن متوصل می¬شوند، به نمایش گذاشتند.
قربانی¬هایی که این حمله وحشیانه از مردم شهر مزار شریف گرفته و خساراتی که به آن قونسلگری و مردم آن شهر وارد کرده است، بار دیگر ثابت می¬سازد که تروریستان دشمن مشترک مردم افغانستان و دوستان بین¬المللی آن¬ها اند.
چنانچه جمهوری فدرال آلمان دوست دیرینه افغانستان بوده و به ویژه در یک و نیم دهه اخیر، با همکاری¬های سخاوتمندانه و حمایت¬های بی¬دریغ در عرصه¬های مختلف، در کنار دولت و مردم افغانستان قرار داشته است؛ وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی افغانستان باور دارد که این حمله تروریستان برقونسلگری آن کشور دوست در شهر مزار شریف هیچ¬گونه آسیبی را به روابط دوستانه و همکاری¬ها میان افغانستان و آلمان در بر داشته نمی¬تواند، بلکه عزم و اراده دو کشور را در مبارزه با پدیده شوم تروریزم، به عنوان دشمن مشترک¬¬ شان، جدی¬تر می¬سازد.
وزارت امور خارجه، ضمن آرزوی بهشت برین به شهداء و ابراز همدردی با خانواده¬های قربانیان این حمله، به مجروحین شفای مجدد استدعا می¬دارد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا