فرهنگ

پیام سرپرست وزارت امور خارجه به مناسب روز جهانی مطبوعات

کابل/ ۱۵ثور/ باختر
محمد حنیف اتمر سرپرست وزارت امورخارجه سوم می را که مصادف با روز جهانی مطبوعات است برای تمام خبرنگاران و فعالان رسانه‌ها تبریک می گوید.
آزادی بیان به مثابه‌ یکی از اصول جوامع مردم سالار و حق بشری شهروندان یکی از ارزش‌های مهم نظام جمهوری اسلامی افغانستان است.
از دید وزارت امور خارجه، قربانی های مردم افغانستان به ویژه ژورنالیستان کشور در راستای حفظ آزادی بیان قابل قدر است و نظام جمهوری اسلامی افغانستان و مردم کشور باورمند به پذیرش حقایق و واقعیت‌ها است و درین راستا آزادی رسانه ها یکی از دستاورد‌های مهم نظام و مردم ما به حساب می آید.
اطلاع رسانی از واقعیت ها برای مردم مسوولیت اساسی رسانه ها و ژورنالیستان متعهد کشور است و در روشنایی اطلاع رسانی آنان مردم تصمیم می‌گیرند. مردم در همه حالت نیازمند آگاهی از واقعیت ها اند٬ در حال حاضر آگاهی دهی از بحران صحی کرونا و اطلاع رسانی  به موقع در این راستا از هر زمان دیگر مهم و اساسی پنداشته می شود.
خوشحال هستیم که در شرایط دشوار فعلی و مبارزه با ویروس کرونا رسانه‌ها و خبرنگاران در کنار پرسونل صحی کشور قرار دارند و در جهت آگاهی دهی و تحفظ افکار عامه مسوولیت مهم اطلاع رسانی٬ از هیچ  نوع تلاش درین راستا دریغ نمی ورزند.
وزارت امور خارجه با آرزوی صحت و سلامتی کامل برای اصحاب رسانه ها و ژورنالیستان کشور، ماموریت خطیر آنان را در جهت روشنگری اذهان عامه و اطلاع رسانی دقیق و به موقع، پاس می دارد.
با استفاده از فرصت، سرپرست وزارت امور خارجه به مناسبت روز جهانی رسانه ها برای تمامی خبرنگاران و رسانه‌ها اطمینان می‌دهد که دستگاه دیپلماسی کشور در چوکات نظام جمهوری اسلامی افغانستان به تمامی تعهدات ملی و بین‌المللی که در رابطه به آزادی رسانه ها داشته است، متعهد خواهد ماند.
نجیب بهزاد

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا