جامعه

علمای دینی : تقلب در رای مردم از نظر دین مبین اسلام گناه بزرگ است

کابل باختر 17 جوزا
علمای دینی تقلب درروند انتخابات ریاست جمهوری را از نظر دین مبین اسلام گناه بزرگ میدانند و از نامزدان ریاست جمهوری می خواهند تا آنچه را که انجام  آن از توان شان به دور است به مردم  وعده ندهند .
برخی از علمای دینی که با خبرنگار آژانس باختر در زمینه صحبت کرده اند می گویند : رای مردم  امانت میباشد وبرای شخص که استعمال می شود مسوولیت  است و در صدر اسلام  بعیت وجود داشت  و بیعت در نفي خود به نحوی ارایه رای برای انتخاب خلیفه مسلمانان میباشد .
مولوی نجیب الله به آژانس باختر گفت: اکنون که درجامعه ما از دموکراسی  و آشتی تمدن ها حرف به میان میآید ، بزرگترین تمدن دینایی را قرآن عظیم الشان تشکیل میدهد و این قرآن است که برای ما قوت ، توانایی ، ترقی ، تعالی ، نیرومند فکری، همدیگرپذیری وزند گی مسالمت آمیز را هدایت فرموده است.
مولوی نجیب الله درمورد تقلب در رای مردم گفت: کسانی که در رای  مردم برای انتخاب زعیم کشور دست به تقلب میزنند اصلاً از دین مبین اسلام  بهره کافی نگرفته اند ، بخاطری که خداوند متعال  فرموده که من با صادقان وصابران هستم.
مولوی صلاح الدین یک عالم دینی دیگر ازهمه دست اندرکاران کمیسیون های  مستقل انتخابات  ورسید گی به شکایات انتخاباتی خواست منحیث نهاد های مسوول از هر نوع تقلب در روند انتخابات ریاست جمهوری جلوگیری نمایند .
وي گفت: انتخاب زعیم درکشور اسلامی  یک اصل دینی است ونباید اشخاص وافراد بخاطر  خوش خدمتی  ، اصول دینی خود را نادیده بگیرند وبه رای مردم دست کاری کنند وبا تقلب برای تعیین زعیم کشور خیانت ملی ودینی را مرتکب شوند.
این عالم دینی  بیان داشت که رای  مردم امانت است و استعمال  آن جانب مقابل را مسوول میسازد.
وي خاطر نشان کرد، نامزد ریاست جمهوری  که از طریق گدایی رای مردم به قدرت میرسد ، باید وعده هایش را فراموش نکند، سطح بیکاری،فقر ، تنگدستی وبیچاره گی مردمش را نادیده نگیرد، برای نجات مردم از این حالت کار نماید وبه ملیون ها افغان ایکه درحالت سرگردانی  درکشورهای  بیرونی به سر می برند توجه داشته باشد.
مولوی مومن به خبرنگار آژانس باختر گفت: درصدر اسلام خلفای راشدین چیزی  را که به مردم وعده میکردند  به آن عمل مینمودند .
وی از نامزدان ریاست جمهوری ومعاونان آنان خواست تا در کارزار های انتخاباتی شان از وعده های دروغین اجتناب کنند و همچنان  از دست اندرکاران کمیسیون های انتخاباتی ونیز مردم تقاضأ نمود تا از  هرنوع تقلب بپرهیزند ، زیرا دروغ وتقلب دو پدیدۀ منفور در دین مبین اسلام شمرده می شود.
همچنان مولوی عبدالبصیر مسوول دارالحفاظ های وزارت حج و  اوقاف تقلب را در انتخابات از نظرشرعی یک عمل  زشت دانست و گفت که این پدیده دردین مبین اسلام  جای ندارد .
وی گفت: افرادی که دست به تقلب می زنند ، هم برای  خود وهم برای خانواده وملت جفای بزرگ را روا می دارند چون تقلب درهر کار  حرام است نه تنها  درانتخابات بلکه در همه امور زنده گی ، تقلب یک عمل  نا معقول  و نادرست است .
وي از مردم  خواست تا متوجه باشند که تقلب کاران در روند انتخابات موفق به اهداف  شوم شان  نگردند و رای دادن برای انتخاب زعیم در جامعه اسلامی  یک اصل دینی است .

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا