سیاست

داکترانوری خواستار کمک به پناهجویان افغان گردید

 

کابل17 ثور باختر

داکتر جماهیر انوری خواستارکمک مقامات اندونیزیا با پناهجویان افغان گردید.

وزیرامورمهاجرین  وعودت کنندگان امروز در دیدار باسفیر اندونیزیا درکابل گفت که بعضآ پناهجویان افغان در آبهای اندونیزیا با خطرهای جانی  مواجه میشوند که  باعث نگرانی جمهوری اسلامی  افغانستان ووزارت امورمهاجرین وعودت کننده گان گردیده است.

داکتر انوری دراین دیدار خاطرنشان کرد که در بسا اوقات افغان های پناهجو در آبهای اندونیزیا مورد تعقیب پولیس قرارمیگیرند و این امر باعث دست پاچه گی آنان شده و خطرغرق شدن آنان بوجود میاید.

اوگفت : بیش از سه هزار افغان پناهجو در اندونیزيا در حالت بی سرنوشتی به سرمیبرند و ما از مقامات اندونیزیا تقاضا داریم تا با آنان همکاری صورت گیرد.

وزیر مهاجرین وعودت کننده گان بیان داشت که جوانان  پناهجو دراندوینزیا اگر خواسته باشند به کشور شان برگردند و نباید برای سفر به کشور های اروپایی آنان راه های پر خطر را از طریق بحرها طی نمایند.

داکتر انوری همچنان گفت که روی طرح های کار مینمایم تا در جلوگیری از قاچاق انسان اقدامات سودمند صورت گیرد و طرح های یادشده را با مقامات اندونیزیا نیز شریک مینمائیم.

دراین دیدار سفیر اندونیزیا درکابل ضمن وعده همکاری کشورش در زمینه های مطرح شده گفت : مابا افغانها مشترکات دینی  داریم درعرصه یی که نیاز باشد کشور اندونیزیا آماده همکاری با افغانستان است.

اوگفت درکشورش چهارهزارو هفتصدو پنجاه وچهارپناهنده و پناهجو افغان به سرمی برند که 974 تن آنان بحیث پناهنده شناخته شده اند .

قابل یاد آوریست بعضآ جوانان افغان از طریق آب های اندونیزیا به سایر کشورها به مهاجرتهای غیر قانونی  می پردازند که با خطرهای حیاتی مواجه میشوند و در آخرین مورد درماه گذشته یک كشتي حامل پناهجویان در آب های آنکشورغرق گردید که چهارده  افغان نیز شامل  جان باخته گان بودند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا