اخبارTOPجهان

ازدیادحملات؛ کشتی رانی در دریای سرخ را مختل کرد

کابل ۲۶ قوس ۱۴۰۲
با ازدیاد حملات حوثی ها یمن و به دنبال هشدارهای سازمان انصارالله گروه دیگر نظامی این کشور کشتی رانی در دریای سرخ مختل شده است و چهار شرکت بزرگ انتقالات بحری، فعالیت شان را از این مسیر به حالت تعلیق در آورده اند.
این دو سازمان نظامی یمن تأکید بر ادامه حملات بر کشتی‌های کرده اند که به مقصد اسرائیل حرکت می‌کنند و این باعث شده که ۴ شرکت‌ از ۵ شرکت عظیم کشتی رانی عبور از دریای سرخ را به حالت تعلیق درآوردند.
یک روز بعد از آن که شرکت کشتی رانی عظیم مرسک دنمارک و شرکت حمل و نقل آلمانی هاپاگ-لوید سفرها از مسیر دریای سرخ را تعلیق کردند، شرکت کشتی رانی مدیترانه (ام‌اس‌سی) که بزرگترین گروه کشتی رانی جهان است و شرکت فرانسوی «سی‌ام‌اِی سی‌جی‌ام» هم اعلام کرده‌اند که از رفت و آمد در این مسیر پرهیز خواهند کرد.
قبل از این مقام‌های ارشد انصارالله یمن و حوثی ها به امریکا، رژیم اسرائیل و کشورهای غربی هشدار داده اند که هر گونه اقدام خصمانه پیامدهای سنگین و پرهزینه‌ای برای آن‌ها خواهد داشت و کشتی‌هایی که به سوی اسرائیل می‌روند را هدف می‌گیرند.
در پی شروع عملیات اسرائیل در غزه در واکنش به حمله روز ۷ اکتبر حماس به اسرائیل و در پی آن حملات و نسل‌کشی رژیم اسرائیل در غزه، انصارالله یمن حمایت خود را از حماس و مردم فلسطین اعلام کرد و انصارالله حملات خود را با استفاده از پهپادها و راکت‌ها علیه کشتی‌های خارجی تشدید کرده‎‌ است.
دریای سرخ یکی از مهم‌ترین مسیرهای دریایی جهان برای انتقال نفت و گاز است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا