جهان

کمک ما لی مشروط امریکا به پا کستا ن

اسلام آباد – ایرنا -23 قوس باختر
دونالد ترامپ رییس جمهور ایالات متحده امریکا پرداخت کمک ما لی سالانه را به پا کستان به اقدام موثر تر اسلام آباد علیه عناصر تروریست مشروط کرد.
آژانس خبری دولتی ایران به نقل از منا بع خبری پا کستان امروز نوشت که دونالد ترامپ دستور مشروط شدن نیمی از کمک 700 میلیو ن دالری امریکا را به پا کستان امضا کرده که طبق آن در صورت تایید همکاری بیشتر پا کستان در مبارزه با تروریزم توسط وزیر دفاع امریکا تمامی این کمک ها پرداخت میشود و در غیر این صورت تنها نیمی از آن تا دیه خواهد شد.
از زمان حمله امریکا بر افغانستان در سا ل 2001م و همراهی پا کستان با امریکا درین جنگ وا شنگتن نیز در مقابل وعده داد که هر سا ل مبلغی را برای تا مین بخشی از هزینه های نظا می پا کستان  در اختیار آنکشور قرار میدهد.
برخی مقامات دولت دو نالد ترامپ ونما یند گان کانگرس امریکا میگویند که پا کستان گام های جدی در مبارزه با تروریزم بخصوص آن دسته از تروریست ها که با ورود  به خا ک افغانستان علیه قوای امریکا یی حمله میکنند بر ندا شته است.
مقا ما ت امریکا یی مدعی هستند که شبکه حقا نی بیش از سایر گروه های تروریستی اقدام به کشتن قوای امریکا یی در افغا نستان کرده است اما  دولت پا کستان علی الرغم اینکه از زمان حوادث 11 سیپتیمبر 2001م و حمله امریکا بر افغانستان  تا کنون ده ها میلیارد دالر از امریکا پول گرفته است برای مبارزه با این گروه تروریستی تقریبا هیچ کاری نکرده است.
ختم/  آشنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا