اخبارورزش

سومین دورمسابقه‌ بزکشی در مرکز بامیان برگزار شد

بامیان/ ۲۳دلو/ باختر

سومین دورمسابقه‌ بزکشی در بامیان  امروزبا شرکت هشت ورزشکار در قالب دو تیم برگزار شد.

مسابقه‌ی دوستانه بزکشی با اشتراک هشت ورزش‌کار این رشته در قالب دو تیم در مرکز بامیان برگزار شد.

پهلوان عبدالغفور شهیدانی یکی از چاپاندازانی اشتراک کننده در مسابقه مذکور که عضو تیم ملی بزکشی نیز  است به آژانس باخترگفت که هدف از برگزاری این مسابقه‌ آمادگی برای مسابقات ملی بزکشی است .

از وی در مورد مشکلات ورزش کاران این رشته پرسیدیم، در جواب گفت: ما دو مشکل بزرگ و عمده داریم یکی نبود میدان و یکی هم نبود بز یا گوساله‌ برای بزکشی، میدان فعلی ما هموار نیست و برای ورزش‌کاران و اسپ ها خطرناک است، همچنان بز مصنوعی که از طرف مسؤولین در اختیار ما قرار گرفته خیلی سنگین است و دست های چاپاندازان را نیز زخمی می سازد.

در این باره نظر ضیاءالدین بیگزاد آمر تربیت بدنی و ورزش بامیان را جویا شدیم، بیگزاد در باره‌ی مشکلات یاد شده می گوید: میدان اختصاص داده شده به ورزش بزکشی فعلا پر از برف و یخ است که زمینه‌ی برگزاری مسابقات در آن وجود ندارد، میدانی که فعلا در آن بزکشی جریان دارد نیز بنا بر این که ملکیت شخصی است ما نتوانستیم آنرا هموار کاری نماییم؛ ولی در تلاش حل این مشکل هستیم.

وی در قسمت شکایت ورزش‌کاران از در اختیار قرار نگرفتن بز حقیقی و استفاده از بز مصنوعی نیز گفت: در اوایل شروع مسابقات با مسوولین محلی در این مورد صحبت کردیم؛ اما آنان ذبح گوساله یا بز را به هدف بزکشی شرعاً جایز ندانسته و ما بز مصنوعی ساختیم که آنقدر معیاری نیست؛ اما تلاش داریم تا در آینده بز مصنوعی استندرد و معیاری که در سطح ملی از آن استفاده می شود را در اختیار چاپاندازان بامیانی قرار بدهیم. خالقیار

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا