سیاست

محمد اشرف غنی رئیس جمهور با بزرگان و نمایندگان ولایت نیمروز دیدار کرد

کابل باختر 5 حوت
محمد اشرف غنی رئیس جمهوری اسلامی افغانستان امروزبا شماری از بزرگان، متنفذین و نمایندگان ولایت نیمروز در شهر هرات دیدار کرد.
به اساس معلومات دفترمطبوعاتی ریاست جمهوری به آژانس باختر، در این دیدار ابتدا انجنیر محمد سمیع والی نیمروز صحبت کرد و از آغاز کار پروژه مهم تاپی به رئیس جمهور و تمام افغان ها تبریک گفت و احساسات و خوشحالی بی سابقه مردم آن ولایت را با رئیس جمهور شریک ساخت.
سپس باز محمد ناصری رئیس شورای ولایتی نیمروز صحبت نموده، تلاش و توجه ویژۀ رئیس جمهور را در راستای آغاز کار پروژه تاپی، موفقیت و دستآورد بزرگ برای افغانستان خوانده، گفت که مردم ولایت نیمروز در این خصوص آمادۀ هر گونه همکاری و قربانی می باشند.  
موصوف زحمات و تلاش های نیروهای امنیتی و دفاعی را در رابطه حل مشکلات موجود امنیتی در شاهراه چابهار- دلارام مورد ستایش قرار داد و پیشنهادها مردم آن ولایت را در زمینۀ به بهبود وضعیت معارف و اعمار بند خاشرود و ارتقای ولایت نیمروز به درجۀ دوم، با رئیس جمهور شریک ساخت.
متعاقباً مولوی عبدالاحد صحبت کردو گفت که علمای ولایت نیمروز در نماز جمعه، از مردم خواستند که از پروژه تاپی حمایت نموده و در زمینه همکاری نمایند. وی پروژه متذکره را در راستای تامین صلح و امنیت در افغانستان و منطقه مفید خواند.
رئیس جمهور در صحبت هایش، با تشکر از موقف، وحدت، نیت نیک، تعهد و حمایت بزرگان و مردم ولایت نیمروز، گفت که ولایت نیمروز یک سلسله معیارها را برای ارتقا به ولایت درجه دوم تکمیل کرده است و پس از کامل شدن معیارهای دیگر، در این خصوص اقدام می شود.
رئیس جمهور گفت که در زمینۀ حل مشکل مکاتب اقدامات اساسی صورت خواهد گرفت و همکاری مردم و بزرگان را در این رابطه، حیاتی خواند. وی افزود که تاپی تنها یک پروژه نیست، بلکه هدف آن وصل ساختن و تحرک اقتصادی در کشور است.
رئیس جمهور، پروژه تاپی را یک آغاز خوب دانست و گفت که در کنار آن فایبر نوری، لین انتقال ۵۰۰ کیلوولت برق، خط آهن و سایر پروژه ها نیز تطبیق می گردد. وی افزود :من یک آیندۀ خوب را برای افغانستان پیش بینی می کنم و در این راستا سهم بزرگان و مردم بسیار ارزنده است.
رئیس جمهور ابراز آرزومندی کرد که پروژه تاپی با حمایت و همکاری مردم افغانستان، به گونۀ موفقانه تطبیق می گردد و به بزرگان متذکره اطمینان داد که برای عملی شدن این پروژه، کارگران و کادرها به طور شفاف و عادلانه استخدام خواهند شد.# نالان

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا