جامعه

مردم : اگر جنگ نمی بود وطن بیشتر معمور وآباد می شد

کابل باختر 16 سرطان
مردم مسلمان کشور پس از یک ماه عبادت امروز به مساجد جامع رفتند نمازعید رمضان را ادا واز بارگاه خداوند بزرگ برای کشور ومردم صلح  وآرامش استدعا کردند .
به گزارش گزارشگر آژانس باختر، شهر امروز رنگ وبوی دیگر دارد ، شهروندان به استقبال جشن بزرگ مسلمانان به جاده ها و کوچه ها ریخته اند تا نماز عید را ادا نمایند.
درکوته سنگی مردی با پسربچه یازده ساله اش راهی مسجد بود ، از او پرسیدم چه نیازی از بارگاه  رب العزت داری وچه دعای در شب های عبادت از بارتعالی نمودی ؟
حسرت زده گفت : به مسلمانان دنیا وکشورم صلح از بارگاه خداوند خواستم" او گفت " اکنون که به مسجد می روم از بارگاه خداوند باردیگر صلح استدعا می کنم."
درمقابل مسجد جامع مکروریان  با شماری از نمازگزاران که نماز عید را ادا کرده وراهی منازل شان بودند صحبت کردم آنها گفتند که سالهاست در کشور  ما جنگ است ، جنگ زیر نام اسلام ودین ، دین مقدس اسلام مومنان را به اخوت وبرادری دعوت می کند، دوری از کدورت وآشتی فلسفه عید ها را می سازد ، پس از آنانیکه به نام دین  جنگ می کنند ، مسلمانان را می کشند نمی دانم از دین چه برداشتی دارند.
درجاده آسمایی با یک جمعی دیگر روبرو شدم که بیشتر آنان  را جوانان تشکیل میداد ، آنها نیزتمام بدبختی های موجود را به جنگ  نسبت می دادند .
آنها گفتند  اگر جنگ نمی بود چرا  جوانان ما مهاجرت های دشوار را درپیش  می گرفتند ، چرا تن به آب بحر ها ودریا ها می سایدند وچرا تعدادی هم خوراک ماهی می شدند .
آنان از مخالفان مسلح وسران حکومت وحدت ملی خواستند  که افغانستان را برای مردم  آن بخواهند نه برای دیگران اگر جنگ نبود امروز کشور بیشتر آباد می شد.
به همین ترتیب می توان گفت  هر کسی مراد ونیتی دارد اما درسرزمین جنگ زده کشور من مراد همه صلح وآرامش مردم است چیزی که ممکن به این زودی ها میسر نباشد .

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا