سیاست

شانزده قرار داد میان شاروالی کابل و شرکت های قراردادی به امضا رسید

کابل باختر 25 جوزا
شانزده قرار داد مهم میان شاروالی کابل و شرکت های قراردادی با حضور قانونپوه سروردانش معاون رییس جمهور به امضا رسید.
به اساس معلومات دفتر مطبوعاتی ریاست جمهوری به آژانس باختر، با حضور معاون رییس جمهور، عبدالله حبیب زی سرپرست شاروالی کابل، هیأت رهبری شاروالی، اعضای شورای ولایتی کابل، وکلای گذر و اصحاب رسانه ها، شانزده قرار داد اعمار سرک میان شاروالی کابل با شرکت های قراردادی به امضا رسید.
در این محفل، قانونپوه سرور دانش معاون رییس جمهور، ضمن فرستادن درود به روان پاک شهدای مظلوم مردم در حوادث تلخ اخیر و همه شهدای نیروهای دفاعی و امنیتی در سرتاسر کشور  گفت که در کنار همه مشکلات و چالش های سیاسی و امنیتی فراروی دولت و کشور، جای خرسندی است که باشندگان شهر کابل شاهد اقدامات نیک و گام های بلند در جهت رسیدگی به مشکلات مردم و تطبیق برنامه های بهسازی و انکشافی در پایتخت کشور هستند.
وی از کارکرد های عبدالله حبیب زی سرپرست شاروالی کابل ابراز امتنان کرد و گفت که از روزی که ایشان به حیث سرپرست شاروالی تعیین شده است، اصلاحات و پیشرفت های قابل توجهی در فعالیت های شاروالی کابل ایجاد شده است و در عرصه های مختلف تحرکات چشمگیری به مشاهده می رسد.
معاون رییس جمهور با اشاره به نقش اساسی و بنیادی مردم  و شاروالی در تنظیم حیات ملی و امور توسعه شهری گفت که براساس قانون اساسی، برای مدیریت تمام امور شهری و در همه عرصه ها صلاحیت کامل به شاروال و مجالس منتخب شاروالی داده شده است. وی گفت که  این بدان معنا است که شاروالی یک نهاد کلیدی مستقل و غیر حکومتی و تمثیل کننده اراده مردم هر شهر است و مکلف است که در حدود امکانات و بودجه خود، خدمات شهری برای تمام شهروندان بدون هیچ گونه تبعیض و بر اساس حقوق برابر شهروندی و مطابق به خواست های خود مردم تأمین نماید.
وی افزود که در طول یک و نیم دهه اخیر، شهر کابل و شهریان کابل از کمک ها و برنامه های انکشافی سهم بسیار اندک و ناچیز داشته اند. هنوز هم حاشیه نشینی در کابل بیداد می کند و اکثریت نفوس شهر در حاشیه های شهر به گونه ای زندگی می کنند که از دسترسی به خدمات مناسب و مورد نیاز محروم هستند.
معاون رییس جمهور با اشاره به ضرورت اصلاحات در امور شاروالی برای مبارزه با فساد و ساده سازی روند اجراآت و ارائه خدمات مناسب و معیاری برای شهروندان کابل تأکید کرد که باید تشکیل شاروالی کابل از نو مطابق نیاز و ضرورت و با معیاردهای عصری و معیارهای لازم در امور ارائه شهرداری، مورد بازنگری قرار گیرد و در همه بست ها و سمت های مرکز و نواحی، اشخاص مسلکی، متخصص، تحصیل کرده، جوان، با انرژی، پاکدست و باکفایت گمارده شوند.
قانونپوه دانش با اشاره به نقش مردم در نظارت و انتخاب شاروالی ها گفت: وقت آن فرا رسیده است که دولت و به طور خاص شاروالی ها و کمیسیون مستقل انتخابات، بیش از این تعلل نکند و حکم قانون اساسی را تطبیق نمایند و شاروال ها و مجالس شاروالی و حد اقل شاروال های شهرهای مهم کشور از طریق انتخابات آزاد و عمومی و مستقیم مردم تعیین گردند.
قانونپوه دانش با اشاره به مشکلات شهروندان کابل در زمینه دسترسی به خدمات عمومی مناسب، عدم سرک های معیاری، عدم فضای سبز و پارک های عمومی، نبود ترانسپورت عمومی، نداشتن آب و برق و نداشتن تعمیر مکتب و کلینیک و شفاخانه در بسیاری از نواحی را از جمله مشکلات موجود عنوان کرد که شاروالی کابل باید برای آن میکانیزم و برنامه های مؤثر داشته باشد.
معاون رییس جمهورتعیین بازارها و محلات خاص برای اصناف و دست فروشان، تأسیس و یا جابجایی مراکز آموزشی، درمانی، خدماتی و اداری، تلاش برای جذب بخش خصوصی و ایجاد سهولت برای آنان جهت سرمایه گذاری در پروژه های شهری و همکاری همشهریان کابل با اداره شاروالی کابل را از جمله عوامل مؤثر در راستای بهتر شدن  خدمات شهری عنوان کرد.
در این جلسه عبدالله حبیب زی شاروال کابل نیز گفت که قرار داد های که امروز با شرکت های قرار دادی به امضا رسید، حدود 285 کیلومتر جاده سازی را در بر می گیرد که در مناطق مختلف کابل تطبیق خواهد شد. وی گفت که در حدود 375 کیلومتر جاده در سال جاری در شهر کابل احداث خواهد شد. شاروال کابل نیز از احداث اولین خط مترو بس در کابل خبر داد که در ساحه برکی، امروز کار احداث آن آغاز می شد.
حبیب زی همچنین از احداث شش پارک تفریحی تا ختم سال جاری در کابل خبر داد و گفت که ایجاد فضای سبز، مدیریت آب های سطحی، تنویر و زیبا سازی جاده ها و سیستم آدرس دهی مناسب از جمله اولویت های کاری شاروالی کابل است که در سال جاری کار تطبیق و اجرایی شدن آن آغاز می گردد. سید حبیب "سادات"

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا