جامعه

وعدۀ حکومت برای تطبیق ده ها پروژۀ انکشافی درساحات تازه تصرف شده از گروه داعش در ننگرهار

شهرجلال آباد 17 اسد باختر
حکومت افغانستان درساحاتی که درولایت ننگرهار تازه از وجود گروه تروریستی داعش پاکسازی شده، ده ها پروژۀ انکشافی روی دست گرفته است.
این پروژه ها در زمینه های مختلف برای روستا نشینانی که ازدیر زمانی به دلیل موجودیت گروه های تروریستی از انکشاف بدور مانده بودند ، سهولت های زنده گی فراهم خواهد ساخت.
ازسوی دیگر تاسیسات دولتی ای که در جریان درگیری ها و حضور داعش در بخش هایی ازولایت ننگرهار تخریب شده اند ، بازسازی و نوسازی خواهند شد.
هیات بلند پایه ی حکومتی که به ولایت شرقی ننگرهار سفرکرده می گوید که به دستور رییس جمهور ده ها پروژه ی انکشافی را در بخش های مختلف در ساحات تازه پاکسازی شده از وجود داعش درننگرهار تطبیق خواهند کرد.
این هیات متشکل از معین های وزارت های زراعت ، فواید عامه ، احیا و انکشاف دهات ، معارف ، صحت عامه ، ادارۀ ارگان های محل و به ریاست گلاب منگل وزیر امور سرحدات ، اقوام و قبایل به ننگرهار رفته اند.
ولسوالی های اچین ، کوت ، ده بالا و نازیان دراین اواخر و درجریان عملیات های نظامی ازوجود گروه های تروریستی به ویژه داعش پاکسازی شده است.
مردمان این ولسوالی ها به دلیل حضور گروه های تروریستی از عرضه ی خدمات عامه و انکشاف به دور بوده اند.
بسته بودن مکتب ها ، درمانگاه ها و دیگر نهاد های عامه مشکل های زیادی را به باشنده های این ولسوالی ها به بار آورده است.
هیات سفرکرده به ننگرهار می گوید که درمانگاه ها ، مکتب ها و دیگر تاسیسات مردمی وعامه در این چهار ولایت دوباره فعال خواهند شد و برخی از تاسیسات اگر به ترمیم و یا نوسازی نیاز داشته باشند ، روی آن هم کار صورت خواهد گرفت.
گلاب منگل وزیر سرحدات ، اقوام و قبایل در دیدار با مقامات محلی ننگرهار گفته است که به ارزش ملیون ها دالر قراراست پروژه هایی درساحات تازه تصرف شده از گروه داعش درننگرهار تطبیق شود تا مردم به خدمات عامه دسترسی پیدا کنند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا