جهان

کارلوتا گال خبرنگار امریکایی: ایمن الظواهری رهبر القاعده در حمایت پاکستان قرار دارد

کابل باختر/ 22/ حمل

گروه از محققان امریکایی گفته اند که دولت پاکستان از القاعده حمایت مینماید و برای طالبان نیز امکانات جنگی و لوژستیکی را مساعد میسازد  و ازمحل اخفای رهبر کنونی القاعده آگاه است.

 به گزارش آژانس باختر ، کارلوتا گال روزنامه نگار امریکایی و آگاه مسایل افغانستان و جنوب آسیا که در رابطه به افغانستان و کشور های اسلامی نوشته های زیادی دارد در یکی از نوشته های خود که در نیویارک تایمز انتشار یافته گفته است که من و گروه دیگر از محققان امریکایی به این نتیجه رسیده ایم که دولت پاکستان یکی از حامیان اصلی القاعده است و برای بازگشت طالبان به افغانستان وحضور مجدد القاعده در صحنه تلاش میکند. دلایل من این است که هر روز در افغانستان یک حمله انتحاری به وقوع میپوندد و امروز افغانستان را موج از فعالیت های هراس افگنانه فراگرفته و این واقعات نمیتواند تصادفی باشد بل روی برنامه های از قبل طرح شده انجام میشود و مصدر اصلی همه این فعالیت ها پاکستان است زیرا این کشور برای خروج نیروهای خارجی از افغانستان آماده گی میگیرد و برگشت طالبان جز همین برنامه های پاکستانی است .

 به گفته کارلوتا گال، جنگ پاکستان در افغانستان خاتمه نیافته بل پاکستان بیشتر تلاش می نماید تا از طریق نیروهای وابسته به خود که یکی آن طالبان اند بر افغانستان سلطه بگشاید.

 این نویسنده امریکایی جداً متعقد به این امر است که پاکستان از القاعده نه درحال بل درگذشته نیز حمایت کرده ، اسامه بن لادن رهبر این سازمان را پناه داد وحالا ایمن الظواهری جاگزین اسامه نیز از حمایت پاکستان بهره میگیرد و به یقین که ایمن الظواهری در پاکستان است و دولت پاکستان از او آدرس دقیق دارد مگر هیچگاهی برای امریکائیان این را فاش نساخته است.

به گفته خبرنگار امریکایی، ایمن الظواهری ازسال 2005 میلادی حمایت پاکستان را بدست آورد.

این گفته های خبرنگار امریکایی درحالی بیان میشود که قبلاً دولت افغانستان ازجامعه جهانی منجمله امریکا خواسته است که در سرکوب تروریستان بین المللی بیشتر در آن طرف خط دیورند تمرکز داشته باشند زیرا آن طرف خط، محلات مصئون هراس افگنان است و نمونه آن شناسایی و تثبیت اسامه در ایبت آباد پاکستان است که ازسوی افراد کوماندو امریکا کشته شد.

شماری از آگاهان سیاسی افغان به این باور اند آنچه را که این خبرنگار امریکایی بیان داشته واقعیت است که امریکائیان نیز به آن آگاه اند مگر نمی خواهند علیه دوست دیرینه شان پاکستان اقدام کنند زیرا امریکائیان با چشم پوشی از موجودیت اسامه و حالا با چشم پوشی از موجودیت ایمن الظواهری در پاکستان میخواهند برنامه های استراتیژیک شان را در منطقه تعقیب کنند و از پاکستان به عنوان کشور ماجرا جو حمایت میکنند.   

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا