گزارش ها

پاکستان برای از میان برداشتن مخالفان خود به دامن امریکا پناه برد

کابل باختر 4 دلو
پاکستان از امریکا خواسته تا ملافضل الله یکتن از رهبران طالبان پاکستان را هدف قرار دهد ، پاکستان ادعا دارد که این ملای افراطی درفعالیت های تروریستی درخاک پاکستان دست دارد .
به تازگی مطبوعات پاکستان از قول مقامات ارشد آنکشور نگاشته اند که اسلام آباد از واشنگتن خواسته تاملافضل الله سرکرده تحریک طالبان پاکستانی ودیگر افرادی را که درفعالیت های تروریستی مانند حمله اخیر به پوهنتون  پاچاخان دست دارند، هدف قرار دهد.
واشنگتن باید برای هدف قرار دادن تحریک طالبان پاکستانی که از خاک افغانستان علیه این کشور استفاده می کنند اقدامات لازم را انجام دهد.
پاکستان درحالی ادعا موجودیت ملافضل الله را درافغانستان مطرح میکند که اسنادوشواهد در این خصوص ارایه نشده ، درحالیکه رهبری طالبان افغان که به دسته های گوناگون چون شورای کویته وشورای پشاور تقسیم شده اند  درپاکستان آنهم درحفاظت ومصئونیت سازمان  های استخباراتی آنکشور زندگی میکند چندی قبل سید محمدحقانی یکتن در اعضای رده اول گروه طالبان افغان دریک شفاخانه پاکستان درگذشت ضمنأ عمران خان رئیس تحریک انصاف پاکستان که در عین حال مدیریت کنند یک شفاخانه بزرگ درشهر لاهور آنکشور است اعلام داشت که آنها یک رهبر طالبان  افغان را تداوی کرده اند.
به همین سان مرگ ملاعمردریکی از شفاخانه های شهر کراچی نشان داد که رهبر طالبان درپاکستان بوده است .
به تعقیب مرگ ملا عمر ، رهبران دیگر طالبان که برای کسب قدرت وجا گرفتن درمسند رهبری این گروه درپاکستان جلسات وگردهمایی را تشکیل دادند و مطبوعات پاکستان آن را به گونه یی وسیع انعکاس دادند،
اینها همه نمایانگر آن است که رهبران طالبان افغان درپاکستان با مصئونیت و حمایت زندگی میکنند وازآنجا علیه مردم افغانستان و به نفع سازمان های استخباراتی پاکستان برنامه میریزند تا قتل ، کشتار ویرانی وتخریب را به میان بیاورند، مگر هیچکسی ازآنها یاد نمیکند . وهیچ کشور و گروه به شمول پاکستان نمی گوید که ما حاضریم تا رهبران طالبان را تحویل افغانستان و یاکشورسوم نمایم . برخلاف از آنها برای پیشبرد اهداف و برنامه های پاکستان استفاده میشود . اگر چنین نیست چرا خواجه آصف وزیر دفاع آنکشور خود اعتراف میکند که آنها از سالها مصروف یک جنگ نیابتی علیه افغانستان اند. بدون شک طالبان افزار این جنگ اند.
به باور آگاهان سیاسی ، پاکستان درحالی مساله هدف قراردادن ملا فضل الله را ازسوی امریکا درافغانستان مطرح میکند که امریکا همیشه در حملات طیارات بی پیلوت خود درافغانستان و پاکستان کسانی را ازمیان برداشته که دیگر مهره کار آمد برای پاکستان نبوده است .
امریکا درحالیکه نگران حضور داعش درافغانستان است مگر طیاره های بی پیلوت آن صرف داعشی های پاکستانی را که دیگر برای منافع پاکستان به درد خور نبوده اند هدف قرار داده است . به همین سان درحملات طیاره های بی پیلوت درخاک پاکستان هیچگاهی طالبان افغان که عامل ویرانی افغانستان اند هدف قرارنداده بل کشته شدگان یا اعضای طالبان پاکستانی بوده و یا هم تروریستان خارجی که درمناطق قبائیلی پنهان شده بودند.
این آگاهان میگویندکه طالبان افغان به گونه واشکال مختلف از سوی پاکستان حمایت میشوند چنانچه امریکا به مشوره پاکستان طالبان افغان را هدف نگرفته است.
این آگاهان میگویندکه پاکستان ازامکانات هوایی امریکا درافغانستان بیشتر سود برده درحالیکه افغانها خودکمتر از این امکانات بهره گرفته اند و حالا پاکستان میخواهد تا به بهانه حادثه پوهنتون پاچاخان مخالفان دیگر خود را هدف قراردهد و بازهم امریکا را افزار خواهد ساخت .

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا