جهان

انگلا مرکل دعوت دونالد ترامپ را برای سفر به واشنگتن رد کرد

برلین/ دویچوله/ ۱۱جوزا/ باختر
صدراعظم آلمان دعوت رییس جمهور امریکا برای اشتراک در نشست "جی۷" در واشنگتن را رد کرد. امریکا تلاش می کند این اجلاس را حضوری برگزار کند؛ چون کشورهای عضو این گروه مقررات مرتبط با پاندمی کرونا را ساده تر کرده اند.
شتیفان زایبرت، سخنگوی حکومت آلمان گفت: «صدراعظم فدرال از ترامپ تشکر می کند که برای اشتراک در اجلاس "جی۷" در اواخر جون دعوت کرده است». اما وی افزوده است: «فعلا به خاطر وضعیت مجموعی بیماری همه گیر، وی نمی تواند با سفر به واشنگتن و مشارکت شخصی اش در این نشست موافقت کند».
اجلاس سران گروه هفت کشور بزرگ صنعتی جهان همه ساله برگزار می شود؛ اما امسال به دلیل پاندمی ویروس کرونا احتمال می رود حضوری برگزار نشود.
پس از لغو بسیاری از رویدادهای مهم جهانی به خاطر شیوع جهانی ویروس کرونا، ترامپ همچنان به این عقیده است که این اجلاس را حضوری برگزار کند.
بوریس جانسن، صدراعظم بریتانیا از ترامپ حمایت کرده است و گفته است که نشست های رهبران جهان "در صورت امکان" باید حضوری برگزار شود.
انگلا مرکل هرچند به نحوه مبارزه کشورش با پاندمی کرونا خوشبین است، اما هشدار داده است که ماه جون ممکن است برای برگزاری گردهمایی های بزرگ خیلی زود باشد.
هرچند بسیاری کسب و کارها دوباره بازگشایی شده است، اما در بسیاری از کشورهای جهان هنوز هم محدودیت ها و فاصله اجتماعی عملی می شود و به رعایت توصیه های صحی تاکید می شود.
امریکا نزدیک به ۱.۷۵ میلیون مورد ابتلا به ویروس کرونا را ثبت کرده است. آمار آلمان در حدود ۱۸۳۰۰۰ مورد تأیید شده است. شمار تلفات امریکا  بیش از ۱۰۰۰۰۰ نفر است، در حالی که آلمان بیش از ۸۵۰۰ فوتی را ثبت کرده است.
فریده بابک

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا