سیاست

وزیرامورخارجه با نماینده خاص آلمان دررابطه به تلاش های صلح به بحث پرداخت

کابل باختر/ 11/حمل
وزیرامورخارجه امروز دردیدار با نماینده خاص جمهوری فدرال آلمان برای افغانستان و پاکستان ، راجع به تلاش های صلح به بحث پرداخت.
دفتر سخنگوی وزارت امور خارجه به آژانس باختر خبرداد،دراین ملاقات صلاح الدین ربانی وزیر امورخارجه ، راجع به تلاش های صلح ، مناسبات افغانستان با پاکستان وکشورهای منطقه وجهان صحبت نموده ، سفر رییس جمهور ورییس اجرائیه جمهوری اسلامی افغانستان را به ایالات متحده امریکا پردست آورد دانست.
وزیر امور خارجه درادامه افزود : افغانستان درمسیر درست درحرکت بوده و ما شاهد گسترش مناسبات مان با کشورهای منطقه و جهان هستیم ودرروز های آینده وضعیت امنیتی و سیاسی کشور از این بهتر خواهد شد.
وزیر امورخارجه روابط افغانستان و پاکستان را بهتر از گذشته دانسته و اظهار امیدواری کرد تا جانب پاکستان نیز با اقدامات عملی ، افغانستان را برای رسیدن به صلح و ثبات پایدار کمک وهمکاری نماید.
سپس ، نماینده خاص جمهوری فدرال آلمان برای افغانستان و پاکستان براهمیت گسترش روابط و همکاری میان افغانستان و پاکستان تاکید داشت.
وی یاد آور شد قرار است جمهوری اسلامی افغانستان و جمهوری فدرال آلمان صدمین سالگرد تأسیس روابط سیاسی شان را مشترکاً تجلیل نمایند. امیدوارم با استفاده از این فرصت موضوعات مهم سیاسی ، اقتصادی و امنیتی میان مقامات هردو کشور به بحث و بررسی گرفته شود.
نماینده خاص جمهوری فدرال آلمان برای افغانستان و پاکستان ، از وزیر امورخارجه دعوت نمود تا درآینده نزدیک از جمهوری فدرال آلمان دیدار نماید. 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا