اقتصاد

برنامه قرضه دهی به دهقانان پروان آغاز یافت

 

چاریکار/5/جدی/باختر

برنامه قرضه دهی به دهاقین در پروان آغاز شد.

در این برنامه برای دهاقین از ده هزار تا یک ملیون دالر امریکایی به هدف سرمایه گذاری در بخش زراعت ومالداری و قرضه داده میشود.

عبدالکبیر فرزام، رییس زراعت و آبیاری پروان به آژانس باختر گفت که این برنامه به کمک اداره انکشاف بین المللی ایالات متحده  امریکا پیش برده میشود.

موصوف گفت، تاحال ده تن از دهاقین پروان در این برنامه ثبت نام كرده اما تا حال پول قرضه را دریافت نکرده اند، زیرا توانمندی سرمایه گذاری آن ها تحت بررسی قرار دارد.

وی تجربه کاری و توانمندی دهاقین برای سرمایه گذاری و شمولیت درکوپراتیف دهاقین را به عنوان شرایط قرضه دهی برای دهاقین عنوان کرد.

به گفته وی دهقانان با ارایه ضمانت از جانبی کوپراتیف میتواند پول قرضه را بدست آورد.

منبع خاطر نشان کرد که در بدل قرضه ای که به دهقانان داده میشود پنج تا شانزده درصد مفاد گرفته میشود و کسی که پول قرضه گرفته است، باید در مدت سه سال به اساس قسط های ماهانه ویاسالانه پول قرضه را پس بپردازد.

وی رقم پول اختصاص داده شده برای این برنامه را مشخص نکرد.

به گفته فرزام دهقانان اختیاردارد که مطابق مهارتها و توانمندی خود، بخش سرمایه گذاری چون باغداری، ماهی پروری، زنبوداری وغیره را انتخاب کند.

عبدالمالک شیرزاد، مسوول این برنامه گفت برنامه یادشده به کمک مالی برنامه انکشاف بین المللی ایالات متحده امریکا و به همکاری وزارت زراعت به راه انداخته شد و تاکنون 25 ولایت کشور را تحت پوشش قرار داده است.

به اساس معلومات منبع از طریق این برنامه در بیست وپنج ولایت کشور، در مجموع چهل و یک ملیون دالر امریکایی سرمایه گذاری شده است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا