فرهنگ

پوهاند محمد رسول باوری: گرامیداشت از روز مادر باید جزی ازفرهنگ شود

کابل باختر27 جوزا
به گرامیداشت ازروز مادر، امروز محفلی درتالار تیاترملی ازسوی وزارت اطلاعات وفرهنگ برگزارشد .
به گزارش خبرنگار آژانس باختر، این محفل به حضورداشت مسوولان و روسای وزارت اطلاعات وفرهنگ ، شماری ازروسا ونمایندگان نهادهای دولتی و تعدادی از مادران برگزارشد.
دراین محفل پوهاند محمد رسول باوری معین فرهنگ و هنر وزارت اطلاعات وفرهنگ روز مادر را برای تمام مادران مبارک گفت و دررابطه به جایگاه و مقام والای مادر صحبت کرد .
پوهاند باوری افزود که تمام اوصاف نیک شایسته مادران است ، عاطفه ، مهربانی ،  قربانی ، شهامت ، دلیری ، مقاومت و دگر و دگر اوصافی می باشد که مادران سزاوار آنها می باشند .
باوری تاکید کرد که گرامیداشت از روز مادر باید جزی از فرهنگ، شود و برای همیشه ماندگار بماند تا هیچگاهی فراموش نشود.
همینگونه درمحفل پیام تصویری بانوی اول کشور پخش شد که درآن بانوی اول کشور روز مادر را برای تمام مادران که درهرگوشه و کنار کشور هستند ، مبارک گفت.
همچنان بانوی اول کشورازفداکاری ها و قربانی های مادران به ویژه درشرایط دشوار کنونی و جنگ های تحمیلی درکشور یاد کرد و افزود که زنان درعرصه های مختلف و به خصوص درروند تامین صلح می توانند نقش موثر و ارزشمند داشته باشند.
سپس شکیلا نظری نماینده وزارت امورزنان پیام آن وزارت را خواند که درپیام، روز مادر به تمام مادران تبریک گفته شده است  و همچنان از صبرو شکیبایی مادران که با تحمل زحمات بی شمار، درکنارآن که به پرورش فرزندان شان می پردازند، درامورمختلف جامعه نیز سهم فعال می گیرند، به قدردانی یاد شده است.
درپیام تاکید شده است که سایر برنامه هایی که به نفع زنان باشد و زنان را توانمند بسازد وزارت امورزنان از آن حمایت می کند و درتحقق چنین برنامه ها می کوشد.
به همین ترتیب درجریان این محفل شماری از اشترا ک کنند گان اشعاری را که به بزرگداشت از روز مادر سروده بودند و یا انتخاب کرده بودند ، خواندند.
همینگونه نمایش تیاتر توسط ممثلان تیاترملی ، پارچه های آهنگ توسط هنرمندان ریاست موسیقی و نمایش لباس محلی توسط گروه عبید ځاځی اجرا شد.
دراخیراین محفل اشتراک کنند گان از نمایشگاه نقاشی هنرمندان ریاست هنرستان و آمریت نگارستان ملی که به مناسبت روز مادر برگزارشده بود ،نیز دیدن کردند. احمد ضیا احمدی

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا