سیاست

رئیس جمهور با خانواده های متضرر حادثه سنگین، از طریق ویدیو کنفرانس صحبت کرد

کابل باختر 15 جدی
محمد اشرف غنی رئیس جمهوری اسلامی افغانستان امروز با شماری از بزرگان و متنفذین ولایت هلمند و خانواده های متضرر حادثه سنگین، از طریق ویدیو کنفرانس صحبت کرد.
به اساس معلومات دفتر مطبوعاتی ریاست جمهوری به آژانس باختر: در جریان این ویدیو کنفرانس که والی هلمند و هیات حقیقت یاب حادثهء سنگین نیز حضور داشتند، رئیس جمهور غنی یکبار دیگر مراتب تسلیت و همدردی عمیق خویش را به خانواده های قربانیان این حادثه ابراز کرده، گفت که حادثه سنگین نه تنها برای مردم هلمند بلکه برای همهء مردم افغانستان حادثهء المناک بود و تمام مردم در غم و اندوه مردم سنگین خود را شریک می دانند.
رئیس جمهور به هیات اعزامی هدایت داد تا در حصه مداوای مجروحین حادثه سنگین از تمام امکانات استفاده کنند و در صورت نیاز مجروحین را جهت تداوی به خارج از ولایت هلمند انتقال دهند.
همچنان رئیس جمهور غنی هدایت داد تا در زمینه چگونگی حادثه مذکور تحقیقات همه جانبه تخنیکی از سوی نهاد های امنیتی، عدلی و قضایی در همکاری با هیات حقیقت یاب  و مقامات محلی، انجام شود و بعد از ختم تحقیقات با این مسئله در چوکات قانون برخورد صورت گیرد.
رئیس جمهور کشور تاکید کرده گفت که من طرفدار تطبیق قانون هستم و منتظر نتایج تحقیقات حادثهء مذکور می باشم.
وی افزود که عدالت باید در زمینه تطبیق شود و از تکرار همچون حوادث جلوگیری جدی صورت گیرد.
رئیس جمهور در پایان این ویدیو کنفرانس گفت که بخاطر قطع خونریزی و تامین صلح و آرامش در کشور، اقدامات همه جانبه را انجام خواهد داد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا