امنیت

وزارت امورداخله : تا دو روز دیگر افراد بیشتر که افراد مسلح غیر مسوول اند بازداشت خواهند شد

کابل باختر/ 12/ قوس
سخنگوی وزارت امورداخله میگوید : طرح برنامه گرفتاری افراد مسلح غیر مسوول نهایی شده و تا دو روز دیگر برنامه بازداشت افراد غیر مسوول آغاز میگردد.
به گزارش آژانس باختر ، نجیب دانش سخنگوی وزارت امور داخله که امروز دریک نشست خبری سخن میگفت اظهار داشت: طرح برنامه گرفتاری افراد مسلح غیر مسوول نهایی گردیده و تا دوروز دیگر افراد بیشتر که غیر مسوول دانسته میشوند بازداشت خواهند شد.
او همچنان دراین کنفرانس خبری مساله تبدیلی منسوبان پولیس را آغاز کرده و آن عده از منسوبان پولیس که سه سال را در یک نقطه  سپری کرده اند به ولایات دیگر تبدیل خواهند شد . این برنامه سرتاسری بوده که به هدف مبارزه با انواع فساد عملی میگردد.
او همچنان یاد آور شد که قرار است عملیات تصفیوی زمستانی در ماه جدی آغاز گردد به همین منظور وزارت امور داخله بررسی های خود را درولایت های مشخص آغازکرده است.
سخنگوی وزارت امورداخله دراین نشست همچنان درمورد ادعای آزار و اذیت جنسی بانوان در فدراسیون فتبال گفت که لوی څارنوالی در چوکات یک هیئت که رییس مبارزه باجرایم جنایی وزارت امور داخله نیز عضو آن است روی این مساله تحقیق را آغاز کرده است.
نجیب الله دانش کشته شدن ملا عبدالرحیم مشهور به ملا عبدالمنان یکتن از اعضای کلیدی گروه طالبان را که اخیراً درولایت هلمند به قتل رسید برای بهبود امنیت درهلمند وولایت های همجوار آن اثر گذار دانست. او گفت که ملا عبدالمنان درناامنی های غزنی ، هلمند و فراه نقش کلیدی داشت.
همچنان دراین کنفرانس خبری غفوراحمد جاوید سخنگوی وزارت دفاع ملی اظهار داشت که عملیات های تهاجمی نیروهای دفاعی برمواضع  هراس افگنان آغاز گردیده درجریان دو هفته گذشته حدود یکهزار تن از افراد دشمن کشته شده اند، 312 تن دیگر آنها زخمی و شماری هم به اسارت درآمده اند.
او گفت که در جمع کشته شده گان پانزده تن از قوماندانان گروه طالبان شامل میباشد.
جاوید یاد آور شد که شب گذشته درجریان عملیات که در ولسوالی دشت ارچی کندز صورت گرفت شش تن از سرگروه های مخالفان مسلح کشته شدند که درمیان شان ملا عین الدین و ملا نجیب الله نیز شامل اند و پانزده مرکز و قرار گاه شان تخریب شده است. عملیات های تهاجمی ادامه دارد که با دستاورد بوده است.
ختم/ بهزاد

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا