صحت

داکتر دلیل : اطفال و سالمندان از سردی هوا حفاظت شوند

کابل باختر/ 1/ جدی

داکتر ثریا دلیل سرپرست وزارت صحت عامه از والدین و خانواده ها خواست تا در برابر سردی هوا اطفال و کهنسالان را حفاظت نمایند.

داکتر دلیل که امروز با خبرنگارآژانس اطلاعاتی باختر صحبت میکرد گفت که مقاومت وجود اطفال و سالخورده ها اندک است ، از اینرو آنان بیشتر به امراض طرق تنفسی ناشی از هوای سرد مصاب میشوند و بالاخص اطفال وکودکان از این ناحیه بیشتر آسیب پذیراند.

 داکتر ثریا دلیل خاطرنشان کرد که والدین میتوانند ، ازطریق لباس های گرم زمستانی و همچنان مانع بازی اطفال و کودکان شان درهوای سرد ودادن غذا و میوه های هاوی ویتامین ها ، اطفال و کودکان شان را از گزند امراض طرق تنفسی حفاظت نمایند.

 سرپرست وزارت صحت عامه همچنان خاطر نشان کر دکه به تمام شفاخانه ها به خصوص شفاخانه های اطفال هدایت شده است تا آماده گی های لازم را درنظر داشته باشند ، ونیز به شفاخانه و مراکز صحی ساحات دوردست وصعب العبور کشور نیز توجه بیشتر مبذول گردیده است .

 وی بیان داشت که در شفاخانه ها و مراکز صحی ولسوالی های برخی ازولایات که به نسبت بارنده گی برف راه های مواصلاتی آن محلات مسدود میشوداز قبل آماده گی اتخاذ شده است .

وی همچنان از والدین خواست از دادن ادویه خودسربه کودکان و اطفال شان خود داری نمایند و در صورتیکه اطفال شان مصاب میشوند به داکتر مراجعه نمایند.

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا