امنیت

شورای امنیت ملی: دریک ماه گذشته 129 افراد ملکی توسط گروه طالبان کشته شده اند

کابل/ 28سرطان/ باختر
شورای امنیت ملی امروز در خبرنامه یی گفته است که در جریان یک ماه گذشته، ۴۲۰ غیرنظامی در پی حملات طالبان در کشور کشته و یا زخمی شده‌اند.
به گزارش آژانس باختر ؛ در خبرنامه‌ آمده است که طالبان در جریان یک ماه گذشته، ۱۴۵۶ تحرک انجام داده که در اثر آن، ۱۲۹ غیرنظامی کشته شده و ۲۹۱ غیرنظامی دیگر زخم برداشته‌اند.
شورای امنیت ملی گفته‌است که طالبان با وجود تعهدشان بر کاهش خشونت، در ماه گذشته بیشترین حملات و تحرکات را در شهرها و شاهراه‌ها انجام داده که بیشترین تلفات به افراد ملکی در سمنگان، قندهار و ننگرهار وارد شده‎‌ است.
در بخشی از خبرنامه آمده است: طالبان در کنار حمله های  انتحاری  و سازماندهی  انفجارها در نقاط مختلف افغانستان، دست به ترورهای هدفمند و ماین گذاری های مقناطیسی می‌زنند که اکثر قربانی آن خانواده‌ها و افراد بی‌گناه اند.
بربنیاد  توافق‌نامه‌ی صلح امریکا و طالبان که در ۳ حوت سال پار  در قطر امضا شد، طالبان در مورد کاهش خشونت تعهد کرده بودند، اما  مقام های حکومت به گونه‌ی مکرر گفته است که طالبان نه تنها کاهش جنگ را رعایت نکرده، بل‌که حملات خود را افزایش داده‌اند
این درحالیست که رابرت اوبراین، مشاور امنیت ملی امریکا نیز از افزایش خشونت‌ها از سوی طالبان ابراز نگرانی کرد و گفته است که برای برقراری صلح پایدار باید خشونت‌ها متوقف شود. جاوید روشان

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا