جامعه

اکثر شهروندان مواد محروقاتی را تهیه کرده نمیتوانند

 

کابل 12 عقرب باختر

برخی شهروندان میگویند که نسبت بلند بودن بهای مواد محروقاتی نمیتوانند مواد مورد  نیاز زمستان را آماده سازند.

آنان از مقامات دولتی میخواهند تا در فرصتی که برای رسیدن فصل سرماه زمستان باقیست برای مردم زغال سنگ تهیه و دربدل قیمت مناسب دراختیار شان قرار داده بدهند.

عبد المقتدر باشنده دهمزنگ به خبرنگار آژانس باخترگفت،که آنان نسبت بلند بودن نرخ مواد محروقانی نميتوانند تا مواد مورد نیاز را برای گرم  ساختن خانهء شان در زمستان تهیه نمایند.

 او گفت، دراین روزها نرخ زغال سنگ که در معادن کشور به طور وافر وجود دارد ، با نرخ چوب سوخت برابر شده است.

عبد المقتدر گفت که باید ادارات مربوط  دولتی در فرصتی که باقیست تاآمدن زمستان در استخراج و انتقال زغال سنگ از معادن کشور اقدام نمایند و به  قیمت مناسب در اختیار مردم قراربدهند.

سید حکیم باشنده قطعه سه صدوپانزده خیرخانه به خبرنگار آژ انس باخترگفت که دولت مردان باید تدابیر جدی را برای رفع نیازمندی مردم اتخاذ نمایند.

 او گفت زمستان پیشروست اما قسمیکه دیده میشود اکثریت هموطنان ما توان خرید و تهیه مواد محروقاتی از قبیل چوب بلوط، زغال سنگ، گاز و تیل را ندارند، و اینکه معادن وافر زغال سنگ درکشور  وجوددارد، مقامات دولتی باید در استخراج زغال سنگ قراردادن آن به دسترس مردم اقدامات جدی نمایند.

نورعلی از قلعه شهاده کابل میگوید که نرخ زغال سنگ باچوب بلوط یکسان است و اکثریت مردم نمیتوانند مقدار کافی مواد سوخت رابرای زمستان پیشرو تهیه نمایند.

به همینگونه تعداد زیادی از شهروندان ناتوانی اقتصادی شانرا در تهیه مواد محروقاتی مورد  نیاز خانواده های شان درحالی به آژانس باختر  بیان داشته اند، که فی تن چوب بلوط در شهر کابل از هفت هزار و پنجصد تا هشت هزار افغانی به فروش میرسد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا