امنیت

طالبان نیروهای خارجی را به حمایت از داعش متهم ساخت

کابل باختر/ 3/ اسد
گروه طالبان درشمال افغانستان مدعی اندکه طیاره های نیروهای خارجی مواضع آنها را درحمایت از داعش هدف قرارداده است .
این گفته ها درحالی بیان میشودکه داعش و طالب در ولایت های جوزجان وسرپل از 20 روز به اینطرف مصروف نبردهای سختی دربرابر یکدیگر اند.
طالبان دراین رابطه میگویند که نیروهای خارجی مواضع طالبان را دربرابر داعش بمباران کردند و طیاره های خارجی خط جنگ ما با گروه داعش درقریه قزل غرل ولسوالی درزاب را مورد حمله قرار داده است .
یک قوماندان محلی گروه طالبان درولسوالی درزآب ولایت جوزجان ادعا میکند که طیاره های نیروهای خارجی خط نبرد آن ها با گروه داعش را درقریه غزل غول این ولسوالی آماج قرارداده است.
به گفته این قوماندان طالب جنگ جویان شان زمانی مورد حمله هوایی قرارگرفتند که قصد استقرار در دو پوسته تازه تصرف شده از نزد جنگجویان داعش را داشتند.
وی میگوید که جنگجویان آنها با آگاهی از حمله هوایی برپوسته های تازه تصرف شده ، نیم ساعت قبل از حمله هوایی ساحات تصرف شده را ترک کرده بودند که به دنبال حمله هوایی نیروهای خارجی ، نیروهای داعش دوباره درآن ساحات مستقر شدند.
با آنکه منابع درقول اردوی 209 شاهین از حمله نیروهای حمایت قاطع برخط جنگ تروریستان طالب و داعش اظهار بی خبری مینمایند.  محمد رضا غفوری سخنگوی والی جوزجان بارد حمایت نیروهای خارجی از تروریستان داعش درولسوالی درزآب ولایت جوزجان میگوید طالبان وداعش دشمنان کشور اند و درمقابله با آنان هیچ گونه تفاوتی وجود ندارد.
به گفته غفوری حمله روز دوشنبه طیاره های نیروهای حمایت قاطع برطالبان به دلیل حمایت از تروریستان داعشی نبوده بلکه نیروهای حمایت قاطع چندماه قبل با حمله برپوسته های گروه تروریستی داعش درولسوالی درزآب و قوش تپه و کشتن قاری حکمت الله مسوول گروه تروریستی داعش درشمال کشور بزرگترین ضربه را به این گروه وارد نموده اند.
این گفته ها درحالی بیان میشود که روسیه خود به حمایت از طالبان متهم است بارها ادعا نموده که نیروهای خارجی مستقر درافغانستان داعش را حمایت میکند وآنها را تسلیح نموده در امر انتقال آنها ازیک محل به محل دیگر نقش دارند ادعا یی که دولت افغانستان آن را رد کرده است.
باید گفت که درجریان 20 روز گذشته درجنگ میان طالبان و داعشی ها درجوزجان وسرپل حدود 300 نفر از طرفین کشته شده است .
ختم/ شوخک

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا