اخبارامنیت

وزارت خارجۀ روسیه٬ خواستار تامین بیشتر امنیت کارکنان سفارت آن کشور در کابل شده است

کابل/ ۱۲قوس/ باختر

سخنگوی وزارت خارجۀ روسیه٬ خواستار همکاری بیشتر نهادهای امنیتی افغانستان برای تامین امنیت کارکنان نهادهای دیپلماتیک آن کشور در افغانستان شده است.

ماریا زاخاراوا٬ سخنگوی وزارت خارجۀ روسیه گفته است: موتر حامل کارمندان سفارت این کشور در کابل  روز گذشته هدف انفجار ماین قرار گرفته است٬ مگر به کارکنان سفارت آسیبی نه رسیده است.

ماریا زاخاراوا٬ سخنگوی وزارت خارجۀ روسیه اضافه داشته است بررسی های اولی نشان می دهد که هدف این حمله، نظامیان افغان بوده اند که موتر حامل کارمندان سفارت را محافظت می‌کردند٬ و در پیشاپیش موتر کارکنان سفارت روسیه در حرکت بود.

با آنهم روسیه این احتمال را بعید نمی داند که این حمله در برابر کارکنان سفارت روسیه در کابل انجام نشده باشد.

زاخاروا٬ از جکومت افغانستان خواسته است که در این خصوص تحقیقات بیشتری را انجام دهد و اقدامات بیشتری را برای امنیت کارکنان سفارت روسیه در کابل به کار گیرند.

همچنان سفارت روسیه در کابل به نوبه خود٬ درجۀ حفاظت از کارکنان و امکانات نمایندگی دیپلماتیک خود را بالا خواهد برد.

باید گفت که پولیس کابل روز گذشته انفجار یک ماین مقناطیسی را در ساحۀ پارک علاوالدین کابل تایید کرده است که تلفاتی در پی نداشته است٬ این پارک در مقابل سفارت روسیه موقعیت دارد.

در همین حال یک منبع دیگر پولیس کابل  که نخواست از او نام گرفته شود به خبرنگار آژانس باختر گفت: دیروز در حادثۀ انفجار یک ماین کار گذاری شده در یک زباله دانی٬ به یک موتر مربوط به یک سفارت خارجی آسیب رسیده است٬ مگر تلفاتی در پی نداشت. صائم

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا