سیاست

سازمان ملل متحد : روند تفتیش آرا بدون عدم حضور دو ستاد انتخاباتی پیش برده خواهد شد

کابل باختر/ 5/ سنبله
معاون نماینده ویژه سازمان ملل متحد برای افغانستان امروز در یک نشست خبری گفت: روند تفتیش آرا زیر نظر این سازمان ادامه می یابد.
این درحالیست که روند تفتیش آرا امروز با  تاخیر هفت ساعت مواجه شد و ساعت دو بعدازظهر بدون ناظرین دو ستاد انتخاباتی دوباره آغاز شد.
به گزارش خبرنگار آژانس باختر ، مسوولان کمیسیون مستقل انتخابات علت تاخیر درروند را عدم اشتراک دسته تخنیکی ستاد انتخاباتی اصلاحات و همگرایی عنوان کرده اند .
ستاد انتخاباتی اصلاحات و همگرایی روز گذشته هشدار داده بود که درصورت عدم رسیده گی به خواسته های آنان این روند را ترک خواهند کرد.
از سوی هم دفتر یوناما در کابل به هدف حفظ تعادل روند از ستاد انتخاباتی تحول و تداوم نیز خواسته است تا روند تفتیش آرا را ترک گویند.
معاون سازمان ملل متحد که امروز درجمع خبرنگاران صحبت میکرد گفت: تمام مسایل در گفتگوی مشترک هر دو ستاد انتخاباتی و سازمان ملل متحد با جزئیات آن مورد بحث قرار گرفت و هر دو ستاد تعهد کردند که نتیجه روند تفتیش و بازرسی آرا را میپذیرند.
او گفت، با آن هم ما تلاش خواهیم کرد تا در روزهای آینده به همه خواست های ستاد های انتخاباتی رسیده گی کنیم .
معاون سازمان ملل متحد تاکید کرد که تفتیش سازمان ملل متحد کمک به مردم افغانستان و اعتبار بخشیدن روند انتخابات است و نباید این روند به تعویق بی افتید .
وی اضافه کرد ، به درازا کشیدن این روند افغانستان با مشکلات امنیتی ، اقتصادی و حکومتداری مواجه است و ایجاد یک حکومت مشروع تنها راه حل این همه مشکلات است . 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا