جامعه

رفع مشکل نبود آب آشامیدنی چاریکار با ساخت یک شبکۀ آبرسانی

چاریکار4 سرطان باختر
شبکه آبرسانی شهر چاریکار مرکز ولایت پروان به کمک نه ملیون دالری  کشور هندوستان ساخته می شود.
محمد طاهر همت رییس خدمات تخنیکی وسکتوری ولایت پروان به آژانس باختر گفت که قرار است از طریق این پروژه نیاز مندی آب آشامیدنی شهر چاریکارازآب یک چشمه در ولسوالی سالنگ این ولایت تامین  گردد.
به گفته وی، شبکه یاد شده حدود سی ویک کیلو متر طول دارد وقدرت انتقال شانزه انچ آب را در یک ساعت دارا خواهد بود.
دو ذخیره آب آشامیدنی هر کدام به حجم  شش هزار متر مکعب نیز جهت تامین آب هر جه بیشتر ساخته میشود ،تا از طریق آن باشنده گان این شهر طور بیست وچهار ساعته اب آشامیدنی صحی داشته باشند.
همت گفت: در حال حاضر هفتاد  در صدشهریان چاریکار از آب آشامیدنی صحی محروم اند وبرخی ها آب آشامیدنی را خریداری میکنند،امابا تکمیل کار شبکه یاد شده مشکل نبود آب آشامیدنی تمام بیست وپنج هزار خانواده در این شهر حل خواهد شد.
به گفته منبع، این شبکه توان رسانیدن آب آشامیدنی برای یک صد هزار خانواده را دارا خواهد بود  تا با افزایش نفوس تا پنجاه سال آینده مشکل آب آشامیدنی این شهر را رفع  کرده بتواند.
احمد نوری وکیل ناحیه یازده هم شهر چاریکار میگوید که این پروژه اهمیت حیاتی برای شهریان چاریکار را دارد.
موصوف با اظهار خرسندی ازمنظور شدن این پروژه گفت: مردم چاریکار به خاطر تهیه آب آشامیدنی بسیار سرگردان هستند اطفال شان مکتب رفته نمی توانند تا آب آشامیدنی کنند ،بانکی سر شانه های اطفال است  تا آب به خانه های خود از کانال آبیاری تهیه کنند وآب کانال هم صحی نیست واکر این پروژه صادقانه تطبیق شود مشکل کلان مامردم حل میشود.
غلام مصطفی باشنده ناحیه هفتم شهر چاریکارگفت" یک تانکرکوچک آب راه یک صدوپنجاه افغانی میخریم ، دو روز کفایت نمی کند نبود آب آشامیدنی از مشکلات اساسی مردم چاریکار است که امید این مشکل حل گردد." 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا