سیاست

سرمنشی ملل متحد خواستار تشکیل حکومت وحدت ملی در افغانستان شد

نیویارک/منابع بین المللی/باختر/19سنبله
بان کی مون، سرمنشی سازمان ملل متحد دو نامزد ریاست جمهوری افغانستان را تشویق نمود که برای تشکیل حکومت وحدت ملی به یک موافقت برسند.
این پیشنهاد بعد از آن صورت می گیرد که عبدالله عبدالله بار دیگر خود را در انتخابات ریاست جمهوری افغانستان برنده اعلام کرده و گفت که نتایج تفتیش آرا که توسط ناظرین بین المللی نظارت می شد، برایش قابل قبول نیست.
به اساس توافقی که به میانجیگری ایالات متحده امریکا ایجاد شد دو نامزد موافقه کردند که سازمان ملل بر تفتیش تمام هشت میلیون رای دور دوم انتخابات ریاست جمهوری افغانستان نظارت می کند و در نهایت نامزدی که پیروز شود با نامزد بازنده حکومت وحدت ملی را تشکیل می دهد.
در یک اعلامیه سرمنشی ملل متحد که دیروز نشر شد از هر دو نامزدعبدالله عبدالله و اشرف غنی احمدزی تقاضا شده است که به اساس تعهدات خود که در بیست و یکم ماه سرطان به میانجیگری وزیر امورخارجه امریکا اعلام کردند، به تشکیل حکومت وحدت ملی موافقه کنند.
در اعلامیه سازمان ملل متحد همچنان آمده است که افغانستان در یک مرحله حساس و خطرناک قرار دارد و به همکاری واقعی نیاز است تا از تهدیدهای که افغانستان با آن مواجه شده، جلوگیری شود.
به گفته ملل متحد از این تهدیدها صرف می توان به شکل مشترک جلوگیری نمود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا