تبصره و مرور بر مطبوعات

روزنامه های دولتی درشماره های امروزی شان روی کدام مسایل بحث نموده اند

کابل باختر/ 7/ سرطان
روزنامه هیواد شماره امروز خود را با خبر تکمیل شدن 24 پروژه عام المنفعه شروع نموده است .
این روزنامه در مورد دیدار اشرف غنی رییس جمهوری اسلامی افغانستان با مسوولان کمیسیون اصلاحات اداری و خدمات ملکی گزارش بدست نشر سپرده و از رییس جمهور نقل کرده که اجراات درکمیسیون اصلاحات اداری وخدمات ملکی باید تخنیکی و غیر سیاسی باشد.
همچنان هیواد به مسایل چون ، مدال غازی میرمسجدی خان به احمد ولی هوتک تعویض شد ، بخش سوم کارتدارکاتی بندکمال خان آغاز شد به گفته داکتر کمال سادات وزارت اطلاعات و فرهنگ پنج مسجد بزرگ را ترمیم میکند.
سرمقاله هیواد در مورد فعالیت های دهشت افگنان تحریر شده است.
روزنامه اصلاح صفحه نخست شماره هفتم سرطان خود را با این خبر آراسته که کار تولید یک بند برق درولایت کاپیسا آغازشد.
اصلاح از گفته های رییس جمهور دردیدار با مسوولان کمیسیون اصلاحات اداری و خدمات ملکی نقل کرده که گفته پروسه معاشات در ادارات دولتی باید طبقه بندی و واضح گردد و اصلاح سرمقاله شماره امروز خود را درپیوند به گام بلند حکومت درمبارزه علیه فساد اداری تحریر داشته و نویسنده سرمقاله اشاره نموده که قراراست به زودی مرکز عدلی و قضایی مبارزه علیه فساد اداری آغاز به کار نماید.
اصلاح ، سرپرست وزارت اطلاعات وفرهنگ که ازروسای آنوزارت خواسته که پروژه های انکشافی وزارت اطلاعات وفرهنگ دروقت تعیین شده و باکیفیت عالی تطبیق شود نیز انعکاس داده است.
این روز نامه در کنار نشر مسایل ذکر شده به مسایل سیاسی ، اقتصادی ، فرهنگی و اقتصادی نیز پرداخته است.
انیس روزنامه دیگر دولتی سرمقاله شماره امروزی خود را روی این مطالب فساد اداری و نا امنی دومانع عمده دربرابر رشد اقتصاد افغانستان تحریر نموده است.
این روزنامه نقل قولی از رییس اجرائیه درمحفل گرامیداشت از نزول قرآن شریف و نقش آن درسعادت و تعالی جامعه بشری نموده که گفته قرآن کتاب خرد ورزی و عقلانیت ، متفکر و تعقل برای هدایت بشراست .
همچنان انیس درمورد دیدار وزیر مالیه با رییس بانک سرمایه گذاری زیر بنایی مطالبی بدست نشر سپرده است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا