اخبارامنیتTOP

ذبیح الله مجاهد؛ حمله روز گذشته در خیبر پشتوتخواه ربطی به افغانستان ندارد

کابل، ۲۲ قوس، باختر
مولوی ذبیح الله مجاهد، سخنگوی امارت اسلامی افغانستان گفته است که حمله روز گذشته در پختون‌خواه پاکستان به افغانستان ربطی ندارد و ربط دادن هر موضوع بر یک کشور دیگر راه‌حل نیست.
مجاهد، در مصاحبه با رادیو تلویزیون ملی در واکنش به احضار سرپرست سفارت افغانستان در اسلام‌آباد از سوی وزارت امور خارجه پاکستان و در پیوند به حمله روز گذشته درایالت خیبر پختون‌خواه گفته است که «این حمله به افغانستان ربطی ندارد.»
او افزوده است که این حملات باید در داخل خاک پاکستان جلو‌اش گرفته شود، چون ساحه که در آن حمله شده، صدها کیلومتر از افغانستان فاصله دارد و تحت کنترول نیروهای امنیتی پاکستان است.
به گفته‌ای وی؛ معلومات‌های استخباراتی می‌توانست جلو این حمله را بگیرد و قبل از وقوع خنثی کند که متاسفانه نشده است.
سخنگوی امارت اسلامی افغانستان هم‌چنان افزوده است که اگر با امارت اسلامی معلوماتی شریک ساخته شود، روی آن تحقیق می‌کنند و ربط دادن هر موضوع بر یک کشور دیگر راه‌حل نیست.
روز گذشته یک مرکز پولیس در منطقه دیره اسماعیل خان پختونخوا مورد حمله مسلحانه قرار گرفت که درپی آن دست کم ۲۳ نظامی پاکستانی کشته شده است.
وزارت خارجه پاکستان با نشر اعلامیه گفته است که سرپرست سفارت افغانستان در اسلام‌آباد را احضار کرده و خواسته است که کابل رویداد اخیر را بررسی کند.
اما ذبیح الله مجاهد گفته است این قضیه ربطی به افغانستان ندارد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا