جهان

به دنبال مرگ نوزادی در فرانسه، حکومت فروش مکمل ویتامین دی را موقتا ممنوع می‌کند

پاریس – منابع خبری بین المللی – ۱۶ جدی – باحتر
حکومت فرانسه قصد دارد فروش یک محصول قطره‌چکانی ویتامین دی را ممنوع ‌کند.
این اقدام مقامات فرانسه پس از مرگ یک نوزاد اتخاذ شد که ساعاتی پس از دریافت این قطره به دلیل خفگی درگذشت. به این نوزاد ۱۰ روزه قطره ویتامین دی "اووسترول" داده شده بود.
براساس گزارش‌ها این نوزاد در ۲۱ دسامبر (۲۰۱۵) و پس از دریافت این مکمل با قطره‌چکان درگذشته است. همین گزارش‌ها حاکی است که این نوزاد پس از دریافت قطره ویتامین دی "اووسترول" نشانه‌های خفگی از خود نشان داده و در نهایت حدود ۲ ساعت بعد به دلیل خفگی درگذشت.
در فرانسه برای کودکان زیر ۵ سال قطره مکمل ویتامین دی با هدف جلوگیری از کمبود آن در بدن، تجویز می‌شود.
نهاد نظارت بر کنترل مواد دارویی فرانسه گفته است که ممکن است این حادثه به این نوع به‌خصوص از مکمل ویتامینی مربوط باشد.
ای‌آن‌اس‌ام در بیانیه‌ای تاکید کرده است که قطره ویتامین دی اووسترول که با قطره‌چکانی مخصوص مورد استفاده قرار می‌گیرد، در رابطه با این حادثه استفاده شده است.
اما مقامات فرانسوی می‌گویند که محصولات بسیار دیگری وجود دارد که می‌تواند مورد استفاده قرار گیرد.
این نهاد گفته است که در سال ۲۰۰۶ و پس از آنکه برخی از تاثیرات منفی در رابطه با قطره ویتامین دی اووسترول مشخص شد، تدابیری با هدف کاهش خطرات تجویز ویتامین دی اووسترول اعمال کرده است. اما به گفته این نهاد نظارتی تا دسامبر سال گذشته میلادی و مرگ این کودک هیچ حادثه منجر به مرگ در رابطه با این محصول گزارش نشده بود. این محصول در سال ۱۹۹۰ وارد بازار شد.
ماریسون تورن، وزیر صحت فرانسه، گفته است که کودکان به طور معمول به دلیل دریافت ویتامین دی نمی‌میرند، "اما میزان تجویز خاص این ماده است که می‌تواند خطرساز باشد."
خانم تورین خطاب به والدین گفته است در خصوص این حادثه اطلاعات شفاف، عینی و قابل اعتماد ارایه خواهد شد.
خبر مرگ این کودک از سوی مقامات فرانسوی بلافاصله پس از این حادثه منتشر نشد اما رسانه‌های فرانسوی آن را در روز دوشنبه گذشته منتشر کردند.
در سال ۲۰۱۳ نهاد نظارت بر کنترل مواد دارویی فرانسه از والدین خواست تا این ویتامین را آرام و قطره قطره و قبل از تغذیه نوزاد و یا کودک انجام دهند و در عین حال نوزادان و کودکان را به هنگام دریافت این قطره در حالت خوابیده قرار ندهند. این نهاد همچنین میزان تجویز این قطره را کاهش داد.
در سال ۲۰۱۴ نشریه بهداشتی "پرسکری خواهان توقف این تجویز ویتامین دی اووسترول برای نوزادان شده بود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا