صحت

کارکنان صحی جامعه خواستار حل مشکلات شان شدند

 کابل باختر/ 18/ قوس
شانزدهم قوس برابر بود با روز ملی کارکنان صحی جامعه، وزارت صحت عامه از این روز درحالی تجلیل بعمل آورد که بیشتر این کارکنان صحی جامعه درکشور با چالش های گوناگون به خصوص مشکلات نا امنیی دچار میباشند .
از آنجایی که صحت رکن مهم زندگی است و کارکنان صحی درجامعه زندگی را نجات میدهند و فشار امراض را در کشور کاهش می دهند و به مردم درمورد اینکه چطور خود را درمقابل امراضی که سبب وفیات و مصدومیت میشود محافظت نمایندآگاهی میدهند.
فضیله کارکن رضا کار صحی درکلینیک حصه سوم خیرخانه به خبرنگار آژانس باختر گفت ، مدت دو سال میشودکه به صفت رضا کار، کار میکنم و از کار خود راضی هستم و مطابق به برنامه کاری برنامه های آگاهی دهی صحی را طور خانه به خانه به مردم عملی میکنم .
او درقسمت مشکلات گفت، دوایی که ازطرف وزارت صحت عامه برای توزیع داده میشود کفایت نمی کند و زمانیکه ما به خانه هموطنان می رویم خانواده ها از ما کارت هویت تقاضا میکنند که رضا کاران صحی فاقد کارت هویت میباشند.
عبدالله از ولسوالی استالف کابل گفت که مدت چهار سال میشود که به صفت رضا کار درولسوالی استالف کار میکند او نیز برخی از مشکلات فرا راه کارکنان صحی رضا کاررا بیان کرد.
باید پولی به عنوان کرایه راه برایشان تادیه شود و نیز سیمینار ها برای آگاهی دهی و بلند رفتن سطح دانش آنان برگزار شود.
عبدالله خاطر نشان کرد از اینکه رییس جمهور دربیانیه اش به مناسبت تجلیل از کارکنان صحی جامعه از کارو فعالیت آنان قدردانی و پشتیبانی کرده ابراز خرسندی نمود.
داکتر سید حبیب اروال یکی از مسوولان وزارت صحت عامه نیز برخی مشکلات رضا کاران را تائید کرد و بیان داشت، رضا کاران درتمام ولایات به شکل یک سان استخدام نمی شوند و نظر به نفوس هرولایت تنظیم و استخدام میشوند و هررضاکار مدت شش ماه آموزش میبینند.
وی گفت کارکنان صحی جامعه ناظرین صحی جامعه گروه های کاری خانواده ، شورا های صحی و آشیانه میباشد.
موصوف درقسمت مشکلات رضا کاران گفت ، یک کارمند صحی جامعه درمحدوده خانه خودش یعنی یکصدو پنجاه خانواده را مشوره میدهد و ادویه مامعیاری است و مطابق لایحه داده میشود و ازاین ادویه دروقت عاجل باید استفاده صورت گیرد و درقسمت توزیع کارت هویت توجه صورت میگیرد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا